PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | z. 25 | 158--170
Tytuł artykułu

Big Mac kontra foie gras: globalizacja konsumpcji w ujęciu porównawczym

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Big Mac versus Foie Gras: Consumption Globalization in Comparative Approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono istotę, przejawy i przyczyny globalizacji konsumpcji. Przedstawiono związek uwarunkowań kulturowych konsumpcji i procesu globalizacji. Na tym tle nakreślono badania nad percepcją sieci restauracji McDonald's w krajach Dalekiego Wschodu. W dalszej części artykułu zaprezentowano strategie konkurencji korporacji transnarodowych i ich implikacje dla procesów globalizacji. Wskazano nowe trendy epoki globalizacji rzutujące na zwyczaje i zachowania konsumenckie. Globalizacja niesie za sobą zmiany także w postawach wobec produktów luksusowych. W końcowej części artykułu zobrazowano międzynarodowe badania porównawcze nad percepcją tych produktów w 12 wybranych krajach.
EN
In this article discussed essence, symptom and cause of consumption globalization. Presented relations between cultural circumstances of consumption and globalization process. On this background described research on perception of McDonalds' restaurants in Far East countries. In the following part of the article presented competitiveness strategies of transnational companies. Indicated new trends of globalization time which have an impact on consumers` behaviors. Globalization brings changes towards luxury products. In the closing part presented international comparative researches on perception of these products in 12 selected countries. (M.P.)
Rocznik
Numer
Strony
158--170
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Barber B.R.: Dżihad kontra McŚwiat. Muza SA, Warszawa 1997, s. 113.
  • Bauman Z.: Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika. PIW, Warszawa 2000, s. 100.
  • Berbeka J.: Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów. "Marketing i Rynek" nr 1/1999.
  • Braudel F.: Historia i trwanie. Czytelnik, Warszawa 1999, s. 170.
  • Douglas M., Isherwood B.: The world of goods. Towards anthropology of consumption. Basic Books, New York 1979.
  • Dubois B., Laurent G.: Luxuries for the happy many. [W:] Mastering global business. Financial Times-Prentice Hall 1999, s. 237.
  • Kotler Ph.: Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki. Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, s. 52.
  • Mazurek-Łopacińska K.: Globalizacja w aspekcie wpływu na zachowania konsumenckie. "Marketing i Rynek" nr 3/2001, s. 10.
  • Szymański W.: Globalizacja. Wyzwania i zagrożenia. Difin, Warszawa 2001, s. 57.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000016175

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.