PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | z. 29 | 148--157
Tytuł artykułu

Edukacja konsumenta - kontekst europejski

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer's Education - European Context
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem rozważań jest edukacja konsumencka, która obok prawa do informacji stanowi jedno z podstawowych praw konsumenta. Przybliżono temat europejskiej polityki konsumenckiej oraz dokonano porównania sytuacji polskiego konsumenta i konsumenta w krajach UE. Badania przeprowadzone przez autorki artykułu ukazały niski poziom świadomości konsumenckiej polskiego społeczeństwa.
EN
Consumer's education, which apart from freedom of information, is one of the fundamental consumer rights, has been presented. The subject of the European consumer policy has been discussed together with comparison of consumer situation in Poland and in the EU. The authors research showed low level of consumer awareness of Polish society. (AŁ)
Rocznik
Numer
Strony
148--157
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Budżety gospodarstw domowych w 2000 r., GUS, Warszawa 2001, s.88.
  • Byrne D., European Commissioner for Health and Consumer Protection, Consumer Protection - Past and Future, referat na konferencję: The Consumer's Involvement in the Single Market, Brussels, 4-6 October 2001.
  • Commision to Adopt New Consumer Policy Strategy, Brussels, 6 May 2002, http://europa.eu.int/comm/consumers/policy
  • Consumer Policy Strategy 2002-2006. Official Journal of the European Communities, 8.6.2002.
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Poziom świadomości konsumenckiej Polaków u progu XXI wieku, Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów Nr 23, 2002.
  • Green Paper on European Union Consumer Protection, Brussels, 2.10.2001, s. 3.
  • Gutkowska K., Jeżewska-Zychowicz M., Ozimek I., Polskie gospodarstwa domowe w perspektywie integracji z Unią Europejską, Wyd. SGGW, Warszawa 1999, s. 129.
  • Socjoekonomiczna i prawna sytuacja konsumentów w Polsce w obliczu integracji z Unią Europejską, red.: naukowa Gutkowska K., Ozimek I., Wyd. SGGW, Warszawa 1998.
  • Wagner M., Bądźmy partnerami, "Solidna Firma. Magazyn konsumenta", 2002, Nr 4.
  • www.federacja-konsumentów.org.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000016205

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.