PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | z. 40 | 128--137
Tytuł artykułu

Informacja jako produkt - dobro czy usługa?

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Information as a Product - Goods or Services?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule, opierając się na modelu autorstwa J. Freidena, R. Goldsmitha, S. Takacsa oraz Ch. Hofackera, zaprezentowano nową teoretyczną koncepcję w sferze marketingu, traktującą informację jako unikatową kategorię, wychodzącą poza ramy tradycyjnego podziału produktów na dobra materialne i usługi.
EN
In the article, the J.Freiden, R.Goldsmith, S.Takacs and Ch.Hofacker's model constituted the base for presenting a new theoretical marketing concept in which information is perceived as a unique category going far beyond the traditional approach that distinguishes merely tangible goods and services within a general category of products.(J.W.)
Rocznik
Numer
Strony
128--137
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Chajtman S., Informatyka w praktyce. Systemy i procesy informacyjne, PWE, Warszawa 1986, s. 20.
  • Freiden J., Goldsmith R., Takacs S., Hofacker Ch., Information as a product: not goods, not services, "Marketing Intelligence & Planning", 16/3 1998.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1997, s. 646.
  • Informacyjne problemy planowania, pod. red. Wojciecha Maciejewskiego, PWE, Warszawa 1982, s. 38.
  • Johann M., Marketing usług, "Marketing w Praktyce", Nr 2 03/04 2000, s. 54 i dalsze.
  • Kisielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999, s. 13.
  • Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001, s. 15.
  • Mruk H., Rutkowski I.P., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1994.
  • Obój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1998, s. 104.
  • Oleński J., Ekonomika informacji. Podstawy, PWE, Warszawa 2001.
  • Oleński J., Ekonomika informacji. Metody, PWE, Warszawa 2003.
  • Penc J., Informacje rynkowe a sukces firmy, "Marketing i Rynek", 3/94, s. 3.
  • Rathmell J., What is meant by services?, "Journal of Marketing", Vol. 30, October 1966, s. 3-6.
  • The spawning of a third sector: information, "Business Week" 11/7/94; Issue 3397, s. 116.
  • Zeithaml V. A., Parasuraman A., Berry L. L., Problems and strategies in services marketing, "Journal of Marketing", Vol. 49, Spring 1985, s. 33-46.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000016257

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.