PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | z. 38 | 140--155
Tytuł artykułu

Działalność promocyjna jako sposób kształtowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw handlowych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Promotion Activity as a Way to Developing Competitive Position of Trade Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera rozważania na temat konkurencyjnej roli promocji w przedsiębiorstwach handlowych. Autor omawia problematykę wykorzystania działań promocyjnych w procesie komunikowania się tych przedsiębiorstw z rynkiem. Przedstawia przesłanki przemawiające za koniecznością stosowania aktywnej działalności promocyjnej w walce konkurencyjnej. Prezentuje wpływ promocji na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw handlowych w świetle badań empirycznych.
EN
The article contains considerations about competitive role of promotion in trade enterprises. The author discussed issues of using promotion activity in communication process between these enterprises and market. Presented necessity of using active promotion activity in competition. Showed impact of promotion on competitive position of trade enterprises in the light of empirical researches. (M.P.)
Rocznik
Numer
Strony
140--155
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Brittain P., Cox R., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000, s. 211.
  • Budzyński W., Wizerunek firmy - kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltext, Warszawa 2002, s. 122-123.
  • Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 1996.
  • Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, PWN, Warszawa 2001, s. 70-73.
  • Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk 2001.
  • Globalizacja handlu w Polsce. Szanse i zagrożenia, praca zbiorowa pod red. M. Strużyckiego, IRWiK, Warszawa 1996, s. 160-164.
  • Jachnis A., Terelak J., Psychologia konsumenta i reklamy, Branta, Bydgoszcz 1998.
  • Komunikacja marketingowa, praca zbiorowa pod red. M. Rydla, ODDK, Gdańsk 2001, s. 15.
  • Kotler P., Marketing Management. Analysis, Planning and Control, Prentice Hall, Englewood C. 1989, s. 636.
  • Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo AE, Wrocław 1997, s. 63-71.
  • Mykowska A., Techniki wpływu społecznego, "Marketing w Praktyce" Nr 1 oraz Nr 2, 2003.
  • Nowacki R., Promocja w procesie komunikowania się przedsiębiorstw handlowych z rynkiem, IRWiK, Warszawa 2002, s. 30-32 (maszynopis powielony).
  • Nowacki R., Strużycki M., Reklama w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa 2002, s. 21-28.
  • Sławińska M., Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, PWE, Warszawa 2002, s. 24-25.
  • Strużycki M., Przedsiębiorstwo a rynek, PWE, Warszawa 1992, s. 118-131.
  • Szulce H., Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa 1998, s. 175-176.
  • Underhill P., Dlaczego kupujemy?, MT Biznes, Warszawa 2001.
  • Wiktor J. W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2001, s. 45-48.
  • Wilmańska-Sosnowska S., Zachowania polskich przedsiębiorstw handlowych w warunkach konkurencji, Wydawnictwo UŁ, Łódź 1999, s. 214-215.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000016280

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.