PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | 3 | z. 5 | 42--46
Tytuł artykułu

Alianse strategiczne jako reakcja na nowe zjawiska w otoczeniu firmy

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategic Alliances as a Reaction an New Events in Environment Firm
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono wybrane tendencje w gospodarce światowej i przeobrażenia w otoczeniu firmy, takie jak globalizacja i przemiany w technologii. Wskazano na te zmiany jako przyczyny tworzenia aliansów strategicznych.
EN
The article presents word economy trends and transformations infirm environment so as globalisation and transformations in technology. The Author indicates causes of strategic alliances creation in this change in firm environment. (original abstract)
Rocznik
Tom
3
Numer
Strony
42--46
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Berbeka J. (1999): Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów. Marketing i Rynek, nr l, 16.
  • Bnrgers W. P., Hill C. W., Kim W. C. (1993): A Theory of Global Alliances: The Case of the Global Auto Industry. Strategie Management Journal, nr 14.
  • Gabryel P., Janecki S. (1999): Liga globalna. Wprost, nr 8, 46.
  • Garrette B., Dussauge P. (1996): Strategie aliansów na rynku. Poltext, Warszawa.
  • Goławska M. (1999): Masowa indywidualizacja. Marketig i Rynek, nr 3, 41-45.
  • Gugler P, (1992): Building Transnational Alliances to Create Competitive Advantage. Long Rangę Planning, vol 25.
  • Gwiazda A. (1998): Globalna strategia produktu. Marketing i Rynek, nr l, 11.
  • Koźmiński A. K. (1999): Zarządzanie międzynarodowe. PWE, Warszawa.
  • Krubasik E., Lautenschlager H, (1993): Forming Successful Strategie Alliances in High-Tech Business. [W:] J. Bleeke, D. Ernst, 1993, Collaborating to Compete. Using Strategie Alliances and Acąuisitions in the Global Marketplace. John Wiley and Sons: 56.
  • Ohmae K. (1990): The Border less World: Power and Strategy in the Interlinked Economy, Harper Business, New York, London.
  • Ohmae K. (1993): The Global Logic of Strategie Alliances. [W:] J. Bleeke, Dv Ernst, Collaborating to Compete. Using Strategie Alliances and Acąuisitions in the Global Marketplace. John Wiley and Sons: 37.
  • Romanowska M. (1997): Alianse strategiczne przedsiębiorstw. PWE, Warszawa.
  • Sroka W. (1996): Wybór partnera w aliansach strategicznych przedsiębiorstw. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 9, 5, 6-8.
  • Strategor (1997): Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. PWE, Warszawa.
  • Zorska A. (1998): Ku globalizacji. Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000040005

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.