PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 625 | 5--12
Tytuł artykułu

Rola opakowania w decyzji zakupu mleka przez konsumenta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Packaging in a Consumer's Decision to Buy Milk
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Mleko jest produktem codziennego spożycia i jako produkt spożywczy częstego zakupu powinno być dostępne w punktach sprzedaży detalicznej w szerokim asortymencie, zróżnicowanym rodzajowo, cenowo oraz poprzez formę opakowania. Celem omówionych w atrtykule badań było sprawdzenie, jaki wpływ przy zakupie mleka przez konsumenta ma opakowanie.
EN
The objective of the research was to check the effect of milk packaging on a consumer' s decision to buy it. Consumers were asked to fill in a questionnaire, in which they were to show what sorts of milk they prefer, how often they buy milk, what especially attracts their attention while making their choice, and which features of packaging are essential to them. The results of the research have shown that consumers prefer both pasteurized milk and long-life milk, and UHT milk, containing 2% of fat, in one-litre containers. The choice of milk is determined to a great extent by its shelf life, fat content and price. The most important features of packaging are the size of the container, sort of packaging material and type of closure. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--12
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Cichoń Z., Nowoczesne opakowalnictwo żywności, Ossolineum, Wrocław 1996.
  • Górna J., Wpływ opakowania na zakup artykułów nabiałowych, "Przegląd Mleczarski" 2000, nr 1.
  • Mruk H., Zachowania nabywców a opakowania, "Opakowanie" 2000, nr 2.
  • Opakowania żywności, pod red. B. Czerniawskiego i J. Michniewicza, Agro Food Technology, Czeladź 1998.
  • Panfil-Kuncewicz H., Znaczenie (funkcje opakowań produktów spożywczych w dystrybucji i marketingu, "Przemysł Spożywczy" 1998, nr 8.
  • PN-A-86003. Mleko i przetwory mleczne. Mleko spożywcze.
  • Szczęsna T., Górecka D., Szerfenberg E., Opakowanie jako czynnik stymulujący zakupy mleka i jogurtu, "Przegląd Mleczarski" 1997, nr 8.
  • Zakrzewski E., Postęp w produkcji i pakowaniu mleka spożywczego, "Przegląd Mleczarski" 1999, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000040020

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.