PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 825 | 21--37
Tytuł artykułu

Lojalność turystów wobec obszaru recepcji (na przykładzie wyników badań ruchu turystycznego w Krakowie)

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tourist Loyalty in Response to the Receptivity of Service Providers-Research on Tourism in Cracow
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie potrzeby kreowania przez obszar recepcji turystycznej lojalności odwiedzających go gości, jako sposobu na uzyskanie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej na światowym rynku turystycznym. Wyjaśniono pojęcie lojalności klienta oraz określono czynniki ją determinujące. Następnie przedstawiono specyfikę lojalności konsumenta na rynku turystycznym względem przedsiębiorstwa i obszaru recepcji, jak również określono możliwości jej budowania. Ilustracją empiryczną opracowania są wyniki badań ruchu turystycznego przeprowadzonych w Krakowie w 2006 r. (fragment tekstu)
EN
Stabilisation of the pace of growth and saturation of the tourist industry as well as the huge competition that arises from it contstitute a new challenge for those operating on the tourist market. Keeping clients by building a lasting relationship with them and gaining their loyalty is especially important. The goal of this article is to indicate the steps to creating customer loyalty as a way to gain and maintain competitive advantage in the worldwide tourist industry. It clarifies the concept of client loyalty and identifies factors that account for it. The article then looks at the specificity of consumer loyalty to a company or region on the tourist market and suggests ways to build it. Concrete examples based on the results of research carried out in Cracow in 2006 are offered. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
21--37
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Badanie ruchu turystycznego w Krakowie w roku 2006, Raport końcowy, zespół: T. Grabiński, R. Seweryn, A. Gut-Mostowy, L. Mazanek, A. Wilkońska, pod kierunkiem K. Borkowskiego, MOT, Kraków 2006, www.mit.malopolski.pl/index,a,b,c, 16.html (12.11.2007).
  • Christopher M., Payrie A., Ballantyne D., Relationship Marketing. Bringing Quality Customer Service and Marketing Together, Butterworth Heinemann, Oxford 1996.
  • Curasi C.F., Kennedy K.N., From Prisoner to Apostoł: a Typology of Repeat Buyers and Local Customers in Service Business, "Journal of Service Marketing" 2002, vol. 16, no. 4.
  • Day G.S., A Two-Dimensional Concept of Brand Loyalty, "Journal of Advertising Research" 1990, vol. 9, no. 9.
  • Dejnaka A., Budowanie lojalności klientów, Helion, Gliwice 2007.
  • Gordon I.H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  • Gould G., Why It Is Customer Loyally That Counts {and How to Measure It), "Managing Service Quality" 1995, vol. 5, no. 1.
  • Griffin J., Customer Loyalty. How to Earn It. How to Keep It, Jossey-Bass Publishers, San Francisco 1997.
  • Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Jones T.O., Sasser W.E., Why Satisfied Customers Defect, "Harvard Business Review", 1995, vol. 73, no. 6.
  • Kotier Ph., Marketing, Rebis, Poznań 2005.
  • Meyer B., Turystyka jako ekonomiczny czynnik kształtowania przestrzeni, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004.
  • Pine B.J., Peppers D., Rogers M., Do You Want to Keep Your Customers Forever?, "Harvard Business Review", 1995, no. 3-4.
  • Ratusza E., Inwestycje w lojalność klienta, "Świat Marketingu. Czasopismo Internetowe", luty 2002, www.swiatmarketingu.pl/index.php?rodzaj^01&id_numer=351776 (25.10.2007).
  • Rudawska E., Lojalność klientów, PWE, Warszawa 2005.
  • Sagan, Marketing relacyjny, www.statsoft.pl/czytelnia/marketing/relacyjny.pdf (2.06.2007).
  • Schüller A.M., Fuchs G., Marketing lojalnościowy, Akademia Sukcesu, Warszawa 2005.
  • Seweryn R., Wykorzystanie koncepcji marketingu partnerskiego przez obszar recepcji turystycznej [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. W kierunku zintegrowanej komunikacji marketingowej, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 473, Szczecin 2007, "Ekonomiczne Problemy Usług", nr 12, t. II.
  • Siekierski K., Badania źródeł lojalności, "Marketing w Praktyce" 2003, nr 1.
  • Węcel K., Lojalność klientów, "Gazeta IT", nr 1 (26/1), www.gazeta-it.pl/2,8,1064,index, html (19.11.2007).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000050028

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.