PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 1(11) | 25--34
Tytuł artykułu

Etapy formułowania strategii przedsiębiorstwa turystycznego z uwzględnieniem konkurencyjności regionu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tourist Enterprise Strategy Formulation Including Regional Competitiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono tezę, zgodnie z którą zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwa turystycznego wynika z kompleksowego popytu na oferowane przez nie usługi. Ponieważ popyt turystyczny występuje w postaci konglomeratu potrzeb i pragnień pojawiających się w związku z czasową zmianą miejsca pobytu, jego zaspokojenie wymaga współistnienia i współdziałania wielu różnych podmiotów obsługi ruchu turystycznego, a w tym również konkurencyjności regionu. W opracowaniu tym podano metodykę formułowania strategii firmy turystycznej uwzględniającą analizę konkurencyjności destynacji, tj. regionu stanowiącego obszar recepcji turystycznej.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the thesis, according to which strategic management of a tourist enterprise results from a complex demand for its services. Due to the fact that tourist demand appears in the form of a conglomerate of needs and desires which occur in connection with a temporary change of place of residence, its fulfilment requires co-existence and co-operation of a number of various entities which operate the tourist traffic, including regional competitiveness. The study provides methodology of formulating the strategy of a tourist company, taking into account the analysis of destination competitiveness, i.e. the region comprising the area of tourist reception.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
25--34
Opis fizyczny
Twórcy
  • Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
  • Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
Bibliografia
  • Bednarska M. i in. 2007. M., Przedsiębiorstwo turystyczne: ujęcie statyczne i dynamiczne. Warszawa PWE.
  • Gołembski G. (red.). 2002. Kompendium wiedzy o turystyce. Warszawa - Poznań: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Kaplan R.S., Norton D.P 2006. Strategiczna karta wyników. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Mazurkiewicz L. 2002. Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym. Warszawa PWE.
  • Nawrot Ł. 2006. Konkurencyjność regionu turystycznego - ujęcie teoretyczne. [w:] Gospodarka turystyczna w regionie: przedsiębiorstwo, samorząd, współpraca, Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego.
  • Niezgoda A., Zmyślony P. 2003. Popyt turystyczny: uwarunkowania i perspektywy rozwoju. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Ritchie J.R.B., Crouch G.I. 2005. The Competitive Destination: a Sustainable Tourism Perspective, Cabi.
  • Stabryła A. 2000. Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Warszawa - Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Strategor. 1997. Zarządzanie firmą: strategie, struktury, decyzje, tożsamość. Warszawa: PWE.
  • Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H. 2004. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. Warszawa: PWE.
  • W i tul ska J. 1992. Zarys ekonomiki i organizacji hotelarstwa. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Żemła M. 2006. Konkurencyjność obszaru recepcji turystycznej - najważniejsze modele i metody badawcze. "Problemy Turystyki" 2006, nr 1-4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000050029

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.