PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | 28 | nr 4 | 700--715
Tytuł artykułu

Product Market Competition in Transition Economies: Increasing Varieties and Consumer Loyalty

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This paper analyzes product market competition between foreign entrants and former SOEs in transition markets with respect to expansion of product variety and consumer loyalty formation. While the market share motive induces the more efficient foreign entrant to price aggressively, the extent of this behavior depends critically on its relative efficiency vis-a-vis the local incumbent. If the efficiency gap exceeds some threshold value, the entrant exploits increasingly its cost advantages by raising price rather than investing in market share. Our result suggests that immediate restructuring of former SOEs is important to realize fully the competitive benefits of opening local markets.
Artykuł analizuje konkurencję na rynkach towarów pomiędzy przedsiębiorstwami zagranicznymi wchodzącymi na rynek a dawnymi przedsiębiorstwami państwowymi w krajach postkomunistycznych.
Rocznik
Tom
28
Numer
Strony
700--715
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000110383

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.