Warianty tytułu
Internet as a Factor Increasing Company's Competitiveness
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł omawia nadzieje związane z wykorzystywaniem Internetu w działalności gospodarczej. Przedstawia pierwsze doświadczenia firm w zakresie zastosowania Internetu w konkurowaniu. Omawia wpływ Internetu na uwarunkowania rynkowe i sposoby konkurowania przez firmy. Zwraca uwagę na platformy internetowe dające szansę na zwiększenie konkurencyjności cenowej. Na zakończenie przedstawia najnowsze tendencje zastosowania Internetu w biznesie i powstawanie organizacji wirtualnych.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- B2B [2000] - najmodniejsza inwestycja sieciowa, Businessveek/Polska, marzec 2000.
- Business [1999] and the Internet, A Survey of Business and the Internet, the Economist,26. 6 - 2.7. 1999
- Bye J.A, Brandt R., [1993] Korporacja wirtualna, Business Week Polska, maj 1993.
- Deutschman A. [1994] The Managing Wisdom of High-Tech Superstars, Fortune, 1994, nr 21
- Drucker P. [1999] - Can e-commerce delver?,The World in 2000, The Economist Publication.
- Elektronischer [1998]. Handel. Die digiale Volkswirtchań, /nformarionsdienst des Znsitus der dauiscien Wirtschafi, 1998, ne 51
- Fakuyama E. [1989] Wielki wstrząs, Politeja, Warszawa.
- Gates B. [1999], Biznes szybki jak myśl, Prószyński i S-ka, Warszawa.
- Gloiz P. [2000], Cyfrowy kapitalizm w erze informacji, "Deutschland", 2000, nr 1
- Herman A. [1998], Przedsiębiorstwo wirtualne jako nowa szansa ekspansji na rynkach między narodowych, referat na konferencję naukową Instytutu Funkcjonowania Gospodarki Narodowej Kolegium Nauki o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.upz/www.kki.net.plinterne/artykulyfiniernethim.
- Lem S. [1999], Bomba megabitowa, Wydawnictwo Literackie, Kraków,
- Piotrowski W. [1998], Organizacja wirtualna: kilka uwag a propos, Master of Business Administration, Styczeń/luty, 1998.
- Porter M.E., [1992], Strategia konkurencji, Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa, 1902.
- Sammelbesteller [2000], Manager Magazin, 2000,nr 10.
- Strategor, [1995], Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa, 1995.
- Tofler A., [1997], Trzecia fala, PIW, Warszawa, wyd. II
- WWW. Das Internet revolutionisiert die Weltwirtschaft, Wirschaftswoche, 2000, nr 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000111302