Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Proces przekształcania społeczeństwa stawia nowe wymagania dotyczące kreowania etycznych postaw i wzorów zachowań. Autorka przedstawia maksymy zasad stosowanych przez BMW; zasady biznesu IBM; kodeks postępowania w interesach dla pracowników The Coca Cola Company; kodeks etyki w działalności gospodarczej, opracowany w 1994 r. przez Krajową Izbę Gospodarczą; Brytyjski Kodeks Radnego; Kodeks Etycznego Amerykańskiego Związku Administracji Publicznej (ASPA); Kodeks Etyczny Międzynarodowego Stowrzyszenia Menedżerów Miast - ICMA; Zasady Etyki Poselskiej RP; Kodeks Etyki Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej SA; Kodeks Etyczny Centrum Kierowania Liderów SA.
Twórcy
autor
Bibliografia
- Alain Etchegoyen: La valse des ethigues, Editions Francois Bourin, Paris 1991.
- Amartya Sen: Czy pojęcie etyki ma sens ekonomiczny? (w:) Paul M.Minus: Etyka w biznesie, PWN, Warszawa 1995.
- Cz. Porębski: Czy etyka się opłaca, Znak, Kraków 1993.
- H. Lenk, M. Maring (red.): Wirtschaft und Ethik, Reclam, Stuttgart 1993.
- Gunter Ogger: Zera w garniturach, Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków 1994.
- P. Pratley: Etyka w biznesie, Gebethner and S-ka, Warszawa 1998.
- M. Bańkowski: Talent wielkich przywódców jest kwestią charakteru, a nie umiejętności, Manager, wrzesień 1997, na podstawie Harvard Business Review, listopad/grudzień 1996.
- R. Cialdini: Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1994.
- J. Majewska-Opiełka: Korepetycje z sukcesu, Rebis, Poznań 2000.
- M. Mrozowski: Między manipulacją a poznaniem, Człowiek w świecie massmediów, Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1991.
- A. de Tocqueville: O demokracji w Ameryce, PIW, Warszawa 1976.
- Zasady Rzetelności Członków Lokalnych i Regionalnych, Kodeks etyczny, Strasburg 17 czerwca 1999 r. (przyjęty na Sesji Kongresu Władz Lokalnych i Regionalnych Europy, organu Rady Europy).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000111315