PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 10 | 17--20
Tytuł artykułu

Przeciwdziałania zjawiskom kryzysowym w przedsiębiorstwach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono problemy występujące w sytuacji kryzysowej przedsiębiorstwa i metody opanowania go. Firma powinna szukać przyczyn wewnątrz i na zewnątrz. Pierwszym problemem jest spadek wolumenu zamówień. Zmusza to do doskonalenia produktów i ograniczania kosztów produkcji. Utworzenie działów marketingu nie wystarczy, gdyż może powstać przestrzeń konfliktu (brak efektywnej komunikacji). Należy umieścić dział technologiczny i marketingowy w jednym pionie i powołać pion rozwoju. Zmiany polityki cenowej dotyczą obniżenia kosztów stałych firmy. Podano, jak kształtują się relacje cen i kosztów stałych i zmiennych firmy. Działania tutaj określono przy pomocy algorytmu przystosowania firmy do rynku i zaznaczono wagę controllingu. Jako zewnętrzną metodę uznano wsparcie kapitałowe. Wymieniono trzy drogi szukania kapitału: wśród swojej konkurencji, wśród swoich dostawców i wśród podmiotów nie działających w branży.
Rocznik
Numer
Strony
17--20
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000111556

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.