PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 4 | 18--24
Tytuł artykułu

Rodzaje benchmarkingu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Benchmarking jest ciągłym procesem porównywania własnych wyrobów, usług, funkcji, procedur i procesów z organizacjami wzorcowymi. Przeprowadzono klasyfikację benchmarkingu. Z. Martyniak wyróżnia: benchmarking wewnętrzny zakładający porównania międzyzakładowe, międzywydziałowe lub międzystanowiskowe a także porównania w zakresie realizacji analogicznych funkcji. Benchmarking zewnętrzny dzieli na: konkurencyjny, funkcjonalny, ogólny. W Grudzewski dzieli benchmarking na: strategiczny, procesów, produktów, metod zarządzania. K.Obłój, z kolei na: strategiczny, proceduralny, marketingowy. Autorka proponuje podział na podstawie kryterów: według kryterium benchmarka, kryterium przedmiotu benchmarkingu, kryterium etapu dokonywania pomiaru.
Rocznik
Numer
Strony
18--24
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000111959

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.