PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 1 | 75--85
Tytuł artykułu

Strategie konkurencji liderów wybranego sektora branży spożywczej - komunikat z badań

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono analizę czynników sukcesu przedsiębiorstwa na przykładzie polskiego przemysłu mleczarskiego. Myślą przewodnią artykułu jest założenie, że odpowiednia strategia jest kluczem do sukcesu najlepszych firm mleczarskich. Próbuje odpowiedzieć na pytanie jakie są strategie liderów sektora mleczarskiego? Po pierwsze, podjęto próbę ustalenia które mleczarnie są najlepsze Zadanie to rozwiązano w drodze selekcji liderów spośród 200 przedsiębiorstw mleczarskich. Zastosowano dwa kryteria selekcji: rentowność oraz dynamikę wzrostu mleczarni. Po drugie, podjęto próbę identyfikacji przewagi konkurencyjnej przodujących firm mleczarskich. Liderami przemysłu mleczarskiego okazały się firmy, które specjalizowały się w wąskim asortymencie produktów i koncentrowały się na określonych grupach konsumentów lub pośredników. Najlepsze przedsiębiorstwa mleczarskie stosowały strategię koncentracji opartą na zróżnicowaniu lub przywództwie w zakresie niskich kosztów.
Rocznik
Numer
Strony
75--85
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000114251

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.