PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2002 | nr 7 | 56--60
Tytuł artykułu

Private banking - strategia koncentracji na wąskim segmencie rynkowym

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z warunków przewagi konkurencyjnej banku jest wyraźnie zdefiniowana strategia rynkowa. Banki mają do wyboru trzy strategie ogólne: strategię przewagi kosztowej, strategię wyróżniającego produktu, strategię koncentracji na określonym segmencie rynku. W artykule omówiono strategię koncentracji na określonym segmencie rynkowym (focusing on a separated market segment). Najbardziej atrakcyjnym segmentem rynkowym jest segment High Net Worth Individuals, którego liczebność jest określana na 7,2 mln osób. Rynek usług private banking jest opanowany przez dwa typy banków: tradycyjne banki prywatne oraz departamenty bankowości prywatnej dużych banków komercyjnych. Nowoczesna bankowość prywatna koncentruje się na najnowszej warstwie bogatych klientów, czyli na przedsiębiorcach i inwestorach. Czołowe pozycje w dziedzinie nowoczesnego private banking zajmują duże banki globalne o dobrze rozwiniętych działach inwestycyjnych. Konkurencja ze strony dużych banków komercyjnych, a także zmiany w oczekiwaniach segmentu zamożnych klientów wymuszają stopniowe zmiany w sposobie funkcjonowania tradycyjnych banków prywatnych.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
56--60
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000114933

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.