Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule potraktowano zagadnienie kultury organizacyjnej jako elementu, który w sposób świadomy można wykorzystywać w procesie budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Omówiono jej wpływ na efektywność działania firmy, znaczenie dla budowania architektury firmy oraz w sytuacji zmian.
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
Bibliografia
- [1] BURT R., When is Corporate Culture a Competitive Asset?, Financial Times, Autumn 1999.
- [2] CONNER D., Managing at the Speed of Change, New York, Villard Books 1994.
- [3] DAY J., MANG P., RICHTER A., ROBERTS J., Has Pay for Performance Had Its Day?, „The McKinsey Quarterly" 2002, nr 4.
- [4] FOSTER R., KAPLAN S., Creative Destruction, London, Prentice Hall 2001.
- [5] HAMEL G., PRAHALAD O.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Warszawa, Business Press 1999.
- [6] HAMPDEN-TURNER C., La culture d'entreprise, Paris, Seuil 1990.
- [7] HATCH M., Organization Theory: Modern, Symbolic and Postmodern Perspectives, Oxford, Oxford University Press 1997.
- [8] HOFSTEDE G., Cultural Consequences: International Differencess in Work Related Values, Beverly Hills, Sage Publications 1980.
- [9] KIESLER S., SPROULL L., Managerial Response to Changing Environments: Perspectives on Problem Sensing from Social Cognition, „Administrative Science Quarterly", December 1982.
- [10] KONO T., Changing a Company's Strategy and Culture, „Long Range Planning", October 1994.
- [11] KOSTERA M., Zarządzanie personelem, Warszawa, PWE 1997.
- [12] KOTTER J., Leading Change, Boston, Harvard Business School Press 1996.
- [13] KOTTER J., HESKETT J., Corporate Culture and Performance, New York, The Free Press 1992.
- [14] KOŹMIŃSKI A., Odrabianie zaleglości, Warszawa, PWN 1998.
- [15] KOŹMIŃSKI A., OBŁÓJ K., Zarys teorii równowagi organizacyjnej, Warszawa, PWE 1989.
- [16] LORSCH J., Strategic Myopia: Culture as an Invisible Barrier to Change, [w:] KILMANN R., SAXTON M., SERPA R. (red.), Gaining Control of the Corporate Culture, San Francisco, Jossey-Bass Publishers 1985.
- [17] MORGAN G., Wyobraźnia organizacyjna, Warszawa, PWN 2001.
- [18] PORTER M., Strategia konkurencji, Warszawa, PWE 1992.
- [19] SCHEIN E., Organizational Culture and Leadership, San Francisco, Jossey-Bass Publishers 1988.
- [20] SCHEIN E., The Role of the Founder in Creating Organizational Culture, [w:] H. LEAVITT, L. PONDY, D. BOJE (red.), Readings in Managerial Psychology, Chicago, The University of Chicago Press 1989.
- [21] SIEHL C., After the Founder. An Opportunity to Manage Culture, [w:] FROST P., MOORE L., LOUIS M., LUNDBERG C., MARTIN J. (red.), Organizational Culture, London, Sage Publications 1985.
- [22] SIKORSKI C., Kultura organizacyjna w instytucji, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 1990.
- [23] WEICK K., Sensemaking in Organizations, London, Sage Publications 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000118693