PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2003 | nr 5-6 | 57--77
Tytuł artykułu

Ekspansja sieci zagranicznych w handlu artykułami nieżywnościowymi

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wychodząc od uwarunkowań rynkowych w artykule poddano analizie proces ekspansji na rynek polski zagranicznych sieci handlu artykułami nieżywnościowymi, jej kierunki i zakres. Naświetlono istotne problemy związane z nowoczesnymi kierunkami specjalizacji handlu oraz rozwoju jego innowacyjnych form: sklepów typu category killers (tzw. "zabójców rynkowych"), wyspecjalizowanych ośrodków handlowych grupujących sklepy fabryczne (factory outlet centres - w skrócie FOC), a także - roli w tych procesach sieci zagranicznych. Przeanalizowano również skutki ekspansji sieci zagranicznych dla zmian polskich sieci detalicznych.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
57--77
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Boruc R., [2002], Factory Outlet po polsku, "Handel", nr 7.
  • Centra ze sklepami fabrycznymi, [1998]. "Handel", nr 10.
  • Dystrybucja jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw na przełomie wieków XX i XXI, [2001], Raport z badań, opracowanie zbiorowe pod kier. naukowym M. Strużyckiego, IRWiK, Warszawa.
  • Factory Outlet Center in Europe, [2002], GMA, marzec.
  • Factory Outlet, [2002], "Supermarket w Polska", nr 6.
  • Maleszyk E., [2000], Kapital zagraniczny w procesach koncentracji handlu wewnętrznego w Polsce, (w:) Rynek i konsumpcja w transformowanej gospodarce, opracowanie zbiorowe pod red. F. Misiąga, IRWiK, Warszawa.
  • Młodzi i otwarci. Polscy konsumenci na tle Europy, [2002], "Supermarket Polska", nr 1-2.
  • Nizińska K., [1995], Mikrootoczenie rynkowe przedsiębiorstwa a problemy konkurencji, "Handel Wewnętrzny", nr 1.
  • Nizińska K., [1995], Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw oraz sposoby jej osiągania i utrzymania, "Handel Wewnętrzny", nr 3.
  • Polska 2002, [2002], Raport o stanie handlu wewnętrznego, opracowanie zbiorowe IRWiK pod kier. naukowym U. Kłosiewicz-Góreckiej, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa.
  • Porter M.E., [1992], Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
  • Skaczemy na głęboką wodę, [2002], Wywiad z Władysławem Klaczyńskim, członkiem zarządu Neinver Polka, "Supermarket Polska", nr 6.
  • Strużycki M., [2002], Ewolucja zarządzania przedsiębiorstwami handlowymi na progu XXI wieku, IRWiK, Warszawa (masz. powiel.).
  • Śmigielska G., [2000], Co dalej z category killers, "Marketing i Rynek", nr 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000119117

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.