PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 4 | 58--65
Tytuł artykułu

Zarządzanie marketingowe w praktyce polskich przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Marketing Management in the Practice of Polish Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł omawia cechy przedsiębiorstwa zarządzanego marketingowo oraz praktykę polskich firm w tym zakresie. Analizowano, czy polskie firmy są zarządzane marketingowo czy zarządza się w nich tylko marketingiem. Autorki wskazują na konieczność usytuowania marketingu w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa.
EN
Article presents the features of an enterprise managed on the basis of marketing principles, as well the practice of Polish companies in this respect. The authors indicate a need to include marketing in corporate organisational structure.(orginal abstarct)
Rocznik
Numer
Strony
58--65
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • J. Altkorn, Marketing a procesy restrukturyzacji przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej, pod red. L. Żabińskiego, AE Katowice, PTE, Katowice 1995, s. 14.
  • K. Andruszkiewicz, Postawy i rozumienie orientacji marketingowej przez kadrę kierowniczą polskich przedsiębiorstw, [w:] Zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach. Stan, zastosowanie, tendencje i kierunki zmian, pod red. S. Kaczmarczyka, Wydawnictwo UMK, Toruń 2002, s. 23-25.
  • Badanie zapotrzebowania na informacje, sposobów jej pozyskiwania oraz wykorzystania w działalności marketingowej instytucji finansowych w Polsce, J. Cypryjański, E. Frąckiewicz, M. Karwowski, E. Rudawska, raport z badań KBN, maszynopis powielany, Szczecin 1998.
  • I. Escher, Badania marketingowe w działalności polskich przedsiębiorstw, [w:] Zarządzanie Marketingowe w polskich przedsiębiorstwach. Stan, zastosowanie, tendencje i kierunki zmian, pod red. S. Kaczmarczyka, Wydawnictwo UMK, Toruń 2002, s. 49-50.
  • K. Fonfara, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999, s. 126-134.
  • K. Fonfara, Dylematy wdrażania orientacji marketingowej przez polskie przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej, pod red. L. Żabińskiego, AE Katowice, PTE, Katowice 1995, s. 118, 122.
  • K. Fonfara, Rynkowa orientacja polskich przedsiębiorstw, Marketing i Rynek 2001, nr 12, s. 21.
  • E. Frąckiewicz, Pozycja departamentu marketingu w instytucjach finansowych, Marketing i Rynek 2001, nr 11, s. 23.
  • http://www.halat.pl/korupcja.html z dn. 06.10.2003.
  • S. Kaczmarczyk, Wybrane aspekty organizacyjne marketingu w praktyce przedsiębiorstw polskich na przełomie wieków XX i XXI, [w:] Zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach. Stan, zastosowanie, tendencje i kierunki zmian, pod red. S. Kaczmarczyka, Wydawnictwo UMK, Toruń 2002, s. 37.
  • S. Kasiewicz, Przedsiębiorstwo zorientowane na klienta, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa 1998, nr 4, s. 6
  • Z. Kędzior, Orientacja marketingowa w przedsiębiorstwach, Marketing i Rynek 1997, nr 7.
  • Z. Kędzior, K. Karcz, Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1995, s. 29.
  • Z. Kędzior, K. Karcz, Modele zachowań gospodarstw domowych i przedsiębiorstw (lata 2000-2010), Centrum Badań i Ekspertyz, AE Katowice, Katowice 1998, s. 213.
  • R. Kłeczek, Status działu marketingu w przedsiębiorstwach usługowych (wyniki badań empirycznych), PN AE we Wrocławiu, nr 925, Wrocław 2002, s. 129, 133.
  • R. Kłeczek, D. Lascu, Kontrola rentowności działań marketingowych jako wyznacznik orientacji marketingowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem usługowym w Polsce i USA - wyniki badań, Prace Naukowe AE we Wrocławiu, nr 926, Wrocław 2002, s. 65-71.
  • K. Lisiecka, Standard S.A. 8000 i etyka w biznesie, Problemy Jakości 2003, maj, s. 11.
  • K. Mazurek-Łopacińska, Marketing w polskich przedsiębiorstwach, Marketing i Rynek 1997, nr 3.
  • H. Mruk, Funkcje marketingowe a sprzedażowe w przedsiębiorstwie, [w:] Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej, pod red. L. Żabińskiego, AE Katowice, PTE, Katowice 1995, s. 208-211.
  • R. Niestrój, Stan obecny i perspektywy rozwoju rynkowej orientacji przedsiębiorstw w Polsce, [w:] Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej, pod red. L. Żabińskiego, AE Katowice, PTE, Katowice 1995, s. 12-13.
  • J. Penc, Zarządzanie w nowej ekonomii, Prace Naukowe Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej 2001, nr 71, s. 195.
  • J. Sala, T. Smoleń, Rozwój struktur marketingu w polskich przedsiębiorstwach. Marketing i Rynek 1999, nr 12, s. 30.
  • J. Sokółka, Strategiczny wymiar etyki, Nowe Życie Gospodarcze z dn. 26.01.2003, s. 5.
  • A. Stachowicz-Stanusch, Orientacja marketingowa przedsiębiorstw - cóż to takiego? Marketing Serwis 1998, nr 4, s. 30-32.
  • M. Strzyżewska, S. Stępień, Wpływ rynku na wykorzystywanie marketingu w polskich przedsiębiorstwach, Marketing i Rynek 1998, nr 8-9, s. 28, 35.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000120092

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.