Warianty tytułu
Cultural Differences and Global Marketing
Języki publikacji
Abstrakty
Jedną z metod ekspansji przedsiębiorstwa na rynku globalnym jest francising. Doświadczenia wielu francisodawców dowiodły, iż całkowita standaryzacja niejednokrotne uniemożliwia osiągnięcie sukcesu podczas ekspansji przedsiębiorstwa w innych kręgach kulturowych i politycznych. Natomiast dostosowanie wybranych założeń systemu francisingowego do warunków lokalnych pozwala na przetrwanie i rozwój na globalnym rynku.
Franchising constitutes one of expansion methods on the global market. For many of Polish franchisers it is an attractive form of broadening the range of their business beyond borders of own country. As a rule, in that case chosen elements of the franchising systems are modified and adjusted to local conditions, various consumer tastes and habits, differences in level of economic development or legal regulations. It is advisable that these entrepreneurs who want to internationalise their business basing on franchising system choose countries culturally similar as a destination of their expansion.(original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
82--87
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Banachowicz E., Nowak J., Starkowski M., Franchising czyli klucz do przyszłości, Businessman book, Warszawa.
- International Franchising in Emerging Markets Central and Eastern Europe, red.: Welsh D., Alon I., CCH Inc., Chicago 2001.
- Kaufmann P.J., Eroglu S., Standarisation and Adaptation in Business Format franchising. Journal of Business Venturing, 14 (1998).
- Dane źródłowe Mc Donald's Polska.
- Panorama of All Industry 1997, vol. 2.
- Raport o Polskim Rynku Franchisingu, PROFIT system, http://www.franchising.info.pl
- http://mcdonald's.com/corporate/corporate.html
- htpp:// www.mcdonald's.com/corporatc/careers/hambuniv.hambuniv.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000121414