PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2004 | nr 7-8 | 1--18
Tytuł artykułu

Uwarunkowania i kierunki rozwoju handlu dyskontowego

Autorzy
Warianty tytułu
Conditions and Directions of Discount Trade Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest naświetlenie uwarunkowań, organizacji i kierunków rozwoju handlu dyskontowego w transformującej się gospodarce polskiej. Przedmiotem rozważań autora są detaliczne sieci dyskontowe na rynku artykułów żywnościowych i nieżywnościowych w Polsce. Szczególną uwagę autor zwrócił na udział przedsiębiorstw z kapitałem zagranicznym w kreowaniu sieci dyskontowych oraz przesłanki rozwoju tych sieci wśród firm rodzimych.
EN
Discount trade, one of dynamic forms of mass distribution, plays a significant role in the process of unification (standardisation) of consumption and consumer service. Its rapid expansion has also been recorded in Poland. The analysis is focused on conditions, organisation and directions of development of discount stores in a transforming Polish economy, with emphasis put on the role played in this process by companies with foreign participation. Apart from presenting results of development of major discount chains, the article also illustrates prerequisites and assumptions for a forecast of discount trade development in Poland in the nearest future (until 2010). (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1--18
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Biedronka: wzrost sprzedaży, [2003], „Supermarket Polska" nr 6.
  • „Biuletyn Informacyjny", [1998], KZRSS „Społem" nr 5.
  • Dietl J., [1991], Handel we współczesnej gospodarce, PWE, Warszawa.
  • Dynamit w sieci, [2003], „Supermarket Polska" nr 2.
  • Dyskonterzy biją hipermarkety, [2001], „Detal Dzisiaj" nr 7.
  • Kawiński T., [2003], SNC chce mieć co najmniej 250 dyskontów, „Supermarket Polska" nr 10.
  • Korporacje międzynarodowe w Polsce. Wyzwania w dobie globalizacji i regionalizacji, [2002], praca zbiorowa pod red. A. Zorskiej, Difin, Warszawa.
  • Kotler Ph., [1994], Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie i Kontrola, Gebethner i Sp., Warszawa.
  • Lidl planuje ekspansję w Polsce, [2002], „Poradnik Handlowca" nr 2.
  • Maleszyk E., Pokorska B., 2[002], Sieci handlowe w procesie koncentracji i integracji na rynku wewnętrznym, IRWiK, Warszawa.
  • Maleszyk E., [2000], Przedsiębiorstwa z kapitałem zagranicznym w handlu, „Wiadomości Statystyczne" nr 1.
  • Maleszyk E., [2002], Przejawy i skutki przyspieszonej ekspansji sieci zagranicznych (lata 1998-2001), IRWiK, Warszawa.
  • Mikusińska-Ozdobińska B., [2003], Równowaga w Leader Price, „Handel" nr 1.
  • Mikusińska-Ozdobińska B., [2003], Sklepy dyskontowe. Rozwój bez przeszkód, „Handel" nr 15.
  • Najwięksi za Odrą, [2003], „Handel" nr 6.
  • Piasecki J., [2003], Inwazja dyskontów, „Handel + Zarządzanie" nr 5.
  • Pieniak J., [2001], Przyszłość hipermarketów, „Marketing w Praktyce" nr 4.
  • Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H., [2001], Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa.
  • Pokorska B., Maleszyk E., [2002], Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa.
  • Sklepy własne i franchisingowe. Leader Price, [2001], „Detal Dzisiaj" nr 18.
  • Syndrom Safeway'a?, [2003], „Handel" nr 8.
  • Szulce H., [1998], Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa.
  • Zysk plus ekspansja, [2003], „Handel" nr 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000121858

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.