Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Żadne duże przedsiębiorstwo walczące o poważne rynki zbytu nie może liczyć na zapłatę za towary bądź usługi w dniu dostawy. Ubezpieczenie kredytu kupieckiego daje pewność uzyskania należności. Ponad 90 procent polskich firm prowadzi sprzedaż, wykorzystując kredyt kupiecki, czyli stosuje wobec swoich odbiorców tzw. odroczony termin płatności. Wzajemne kredytowanie się przedsiębiorstw jest stałą cechą gospodarki rynkowej. Polskie przedsiębiorstwa różnią się od zachodnich zarządzaniem ryzykiem wynikającym ze sprzedaży na kredyt. Polskie firmy ubezpieczają się jedynie 5 procent transakcji handlowych, podczas gdy spółki z Europy Zachodniej około 15-20 procent swojej sprzedaży.
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000122534