PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 9 | 13--16
Tytuł artykułu

Wartość dodana w zarządzaniu - próba zdefiniowania i operacjonalizacji pojęcia

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dokonano przeglądu stanu wiedzy na temat wartości dodanej. Podjęto próbę operacjonalizacji pojęcia wartość dodana. Podkreślono, że ma ona sens tylko w odniesieniu do konkretnych interesariuszy firmy. Zaprezentowano przykłady cząstkowych wartości dodanych wraz z propozycją sposobu ich mierzenia. Zaprezentowana przez autorów koncepcja jest wynikiem badań prowadzonych przez autorów w latach 2001-2002 w ramach projektu badawczego dotyczącego przeglądu strategicznego 68 średniej wielkości przedsiębiorstw.
Rocznik
Numer
Strony
13--16
Opis fizyczny
Bibliografia
  • T. ASADA, J.C. BAILES, K. SUZUKI, Zastosowanie koncepcji ABM w zarządzaniu typu Hoshin, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza w Firmie", 2001, nr 6.
  • P. BANASZYK, Formułowanie celów strategicznych w zarządzaniu polskimi przedsiębiorstwami, Akademia Ekonomiczna, Poznań 1998.
  • W. A. BAND, Creating Value for Customers, John Wiley&Sons, New York 1991.
  • M. BRATNICKI, Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000, s. 101.
  • L. De CHERNATONY, F. HARRIS, F. DALL'OLMO RILEY, Added Value: its Nature, Roles and Sustainability, "European Journal of Marketing", vol. 34, nr 1/2, 2000, s. 39-56.
  • W. CWYNAR, A. CWYNAR, Ocena wyników przedsiębiorstwa w świetle modelu ekonomicznego, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza w Firmie" 1999, nr 3.
  • B. DOBRODZIEJ, A. LOZANO, S. SYSKO-ROMAŃCZUK, Źródła nieefektywnego wykorzystania finansów firmy, artykuł opublikowany w materiałach konferencyjnych Zachodniopomorskiego Forum Finansowo-Kapitałowego "Twój Kapitał 2001", Szczecin 2001, s. 270.
  • L. EDVINSSON, A. S. MALONE, Kapitał intelektualny, PWN, Warszawa 2001, s. 45.B. Y. GALE, Managing Customer Value. Creating Quality and Service that Customers Can See, The Free Press, New York 1994.
  • R.S. KAPLAN, D.P. NORTON, Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa 2002.
  • W. KOT, Wykorzystanie modelu EVA do szacowania wartości przedsiębiorstwa, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza w Firmie" 2003, nr l i 2.
  • K. LESZCZYŃSKI, Krytyczna analiza miernika EVA oceny wykorzystania kapitału spółek, "Nasz Rynek Kapitałowy" 2000, nr 2.
  • M. MARCINOWSKA, Kształtowanie wartości firmy, PWN, Warszawa 2000, s. 18.
  • E. NAUMANN, Creating Customer Value. The Path to Sustainable Competitive Advantage, Thomson Executive Press, Cincinnati 1995.
  • R. PIECHOTA, Implementacja systemu Activity Based Costing w małych firmach, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza w Firmie" 2000, nr 9.
  • L. E. PRESTON, Redefining the Corporation: Stakeholders Theory in International Perspective, AIDEA Conference Business, Government and Society, Bocconi University, Milano, June 6-8 1996.
  • N. ROZTOCKI, K. LaSCOLA NEEDY, An Intergrated Activity Based Costing and Economic Value Added System as an Engineering Management Tool for Manufacturers, University of Pittsburgh, Pittsburgh 1998.
  • G. ŚWIEŻY, Wykorzystanie ekonomicznej wartości dodanej w zarządzaniu finansami, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2002, nr 8.
  • T. WNUK, Identyfikacja działańi ustalania ich kosztów na potrzeby ABC, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza w Firmie" 1999, nr 3.
  • T. WNUK, Uwarunkowania i problemy doboru nośników kosztów działań na potrzeby ABC, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza w Firmie" 2000, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000122628

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.