Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka zwraca uwagę, że uczestnictwo w procesie internacjonalizacji może odbywać się w sposób bierny (przedsiębiorstwo jest poddostawcą dla umiędzynarodowionych podmiotów) lub w sposób czynny. Dokonuje przeglądu dotychczasowych teorii internacjonalizacji działalności gospodarczej. Podkreśla, że teoria ta jest w początkowych fazach rozwoju.
Twórcy
autor
Bibliografia
- E. BABBIE, Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2004.
- P. CASTREN, Theories on International Growth of Firms, Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business, Tu - 91.167, Seminar Study in Strategy and International Business.
- N. DASZKIEWICZ, Internacjonalizacja przedsiębiorstw w teorii - przydatność istniejących modeli dla MSP, "Prace Naukowe Katedry Ekonomii i Zarządzania Przedsiębiorstwem", tom I, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2002.
- G. GEORGE, J. W1KLUND, S.A. ZAHRA, Ownership and the Internationalization of Small Firms, University of Wisconsin, Madison 2003.
- J. JOHANSON, L.G. MATTSON, Interorganizational Relations in Industial Systems - a Network Approach Compared with the Transaction Cost Approach, "International Journal of Management and Organization", 1988.
- O. OZDENLI, D. BENNETT, Motivations for the Inter-nationalisation of SME Manufacturers: Findings from Case Study Investigation, Aston Business School, Aston University, Birmingham.
- J. SORESEN, The Internationalization of Companies Different Perspectives on How Companies Internationalize, "International Business Economic", nr 23, 1997 i inni.
- A. ZORSKA, Ku globalizacji?, PWN, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000122631