PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 3 | 43--58
Tytuł artykułu

Wymiar merytoryczny i sieciowy w percepcji menedżerów polskich firm produkcyjnych

Warianty tytułu
The Meritocratic and Social Net Dimension in Perception of Polish Production Companies Managers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono kulturowe uwarunkowania kapitału społecznego. Główną weryfikowaną hipotezą jest przypuszczenie o istnieniu związku pomiędzy kulturą regionu a pojawieniem się określonych form kapitału społecznego. Analiza tego związku jest przeprowadzana na poziomie socjetalnym i organizacyjnym. Wnioski oparte są na badaniach empirycznych firm produkcyjnych, przeprowadzonych w czterech regionach (Poznań, Łódź, Warszawa, Rzeszów) w roku 2003.
EN
In the paper we tried to present results of our research conducted among production company managers from Warszawa, Łódź, Poznań and Rzeszów. In this article we are interested in the managers' perception of position appointment rules. According to our studies we are able to distinguish two basic symptoms of appointment rules: meritocratic and social net ones. We tried to examine respondents' participation in non-government organization (NGO) and frequency of managers' friendship and neighbor contacts. There is also checked a link between meritocratic and net attitude among managers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
43--58
Opis fizyczny
Bibliografia
  • [1] Banfield E., The Moral Basis of a Backward Society. Free Press, Glencoe 1958, III.
  • [2] Bourdieau Pi., Wacquant L.J.D., Zaproszenie do socjologii refleksyjnej, Oficyna Naukowa, Warszawa 2001.
  • [3] Bourdieu P., Passeron J.C., Reprodukcja. Elementy systemu nauczania, PWN, Warszawa 1990.
  • [4] Bratnicki M., Strużyna J. (red.), Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, AE, Katowice 2001.
  • [5] Bullen P., Onyx J., Measuring Social Capital in Five Communities in NSW, bez daty.
  • [6] http://www.mapl.com.au (24.09.2003).
  • [7] Coleman J., Social Capital in the Creation of Human Capital, "American Journal of Sociology" 1988, 94: 95-120.
  • [8] Dyduch W., Kapitał społeczny organizacji pożywką dla przedsiębiorczości i innowacyjności, bez daty, www.estakada.pl 28,09.2003.
  • [9] Fukuyama F., Zaufanie, PWN, Wrocław - Warszawa 1997.
  • [10] Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
  • [11] Pulnam R., The Prosperous Community: Social Capital and Public Life, "American Prospect" 1993, 13: 35-42.
  • [12] Szczepański M., Tożsamość regionalna- w kręgu pojęć podstawowych i metodologii badań, [w:] Gorzelak G., Szczepański M.S., Zarycki T., Rozwój. Region. Społeczeństwo, Wydawnictwa Europejskiego Instytutu Rozwoju Regionalnego i Lokalnego, Warszawa, Katowice 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000122798

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.