PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 4 | 161--168
Tytuł artykułu

Koncepcja marketingu relacji w sektorze usług zdrowotnych

Autorzy
Warianty tytułu
The Concept of Relationship Marketing in Health Care Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Reformy polskiego systemu ochrony zdrowia trwające nieprzerwanie od 1991 r. prócz oczywistego wymiaru społecznego, implikują zmiany w mechanizmach ekonomiczno-finansowych sektora usług zdrowotnych. W ich wyniku pojawiają się dotychczas niewystępujące relacje, jak na przykład zakład opieki zdrowotnej - płatnik trzeciej strony, publiczny zakład opieki zdrowotnej - "komercyjny" pacjent. W artykule przedstawiono marketingowe podejście do relacji pacjent-usługodawca oraz pięć argumentów na rzecz marketingu relacji.
EN
The Polish health care system is going through great changes that stimulate the re-orientation of patient-service organization relationship. The paper argues that relationship marketing concept is the proper one as far as health care organizations are concerned. The principal arguments for this standpoint are as follows: lead of mutual satisfaction, huge intensity of interactions, existence of exit barriers and growing role of non-monetary price. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
161--168
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • L. Bove, L. Johnson, A customer-service worker relationship model, "International Journal of Service Industry Management", vol. 11, 2000, nr 5, s. 492.
  • K. Burda, Analiza problematyki satysfakcji pacjenta w powiązaniu z zagadnieniami dotyczącymi jakości opieki zdrowotnej, "Antidotum" 2003, nr 1, s. 64.
  • P. Drucker, The Practice of Management, Harper, New York 1959, s. 1.
  • Dz. U. RP z 14 października 1991 r., Nr 91, poz. 408, art. 3
  • W. H. Ettinger, Jr., Consumer perceived value: the key to successful business strategy in the healthcare marketplace, "Journal of the American Geriatrics Society" vol. 46, 1998, Part 1, s. 112.
  • I. H. Gordon, Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001, s. 154.
  • C. Grönroos, From marketing mix to relationship marketing: towards a paradigm shift in marketing, "Management Decision", vol. 32, 1994, nr 2, s. 8.
  • E. Gummesson, Making relationship marketing operational, "International Journal of Service Industry Management", vol. 5, 1994, nr 5, s. 34.
  • M. Jarosz, Psychologia lekarska, PZWL, Warszawa 1988, s. 304.
  • M. Lisiecki-Biełanowicz, Jakość usług zdrowotnych determinantą sprawnego systemu ochrony zdrowia, "Problemy Jakości" 1999, nr 12, s. 35.
  • S. Mlekodaj, Jakość i skuteczność w publicznej ochronie zdrowia, "Służba Zdrowia" 1996, nr 41, s. 6.
  • J. Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wyd. C. H. Beck, Warszawa 2001, s. 277.
  • I. Rudawska, Pacjent - klient na rynku usług medycznych, "Marketing i Rynek" 2003, nr 1, s. 4.
  • T. Takala, O. Uuscitalo, An alternative view of relationship marketing: a framework for ethical analysis, "European Journal of Marketing" vol. 30, 1996, nr 2, s. 48.
  • D. W. Young, D. Barrett, J. W. Kenagy, D. C. Pinakiewicz,m S. M. McCarthy, Value-based partnering in healthcare: a framework for analysis, "Journal of Healthcare Management", vol. 46, 2001, nr 2, s. 56.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000123065

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.