PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 3 | 33--43
Tytuł artykułu

Wycena przedsiębiorstw internetowych

Warianty tytułu
Valuation of the Internet Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor analizuje poszczególne grupy metod wyceny, w kontekście ich przydatności w procesie szacowania wartości przedsiębiorstw internetowych. Stwierdzono, z punktu widzenia inwestora finansowego, iż najodpowiedniejszą metodą szacowania tych podmiotów jest metoda Zdyskontowanych Strumieni Pieniężnych.
EN
During the technological boom at the end of last century stock markets did not follow the rules of traditional financial analysis and appraised Internet enterprises extraordinarily high. There appeared a question whether Internet enterprises so significantly differ from traditional companies that new valuation principles must be applied? The author analyses three groups of valuation methods in the context of their usefulness in appraisal process of the Internet enterprises.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
33--43
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Beninga S.Z., Sarig O.H., Finanse przedsiębiorstwa; Metody wyceny, WIG-Press, Warszawa2000.
  • 2, Białas T., Rybicki J., Zarządzanie wartością firmy, Przegląd Organizacji nr 8, 1995.
  • 3. Bishop Matthew, Return of the dotcom, The Economist, The World in 2004.
  • 4. Black S.E., Lynch L.M., Measuring Organizational Capital in the New Economy, 2002,http://www,frbsf.org/publications/economics/papers/2003/wp03-23bk.pdf.
  • 5.Bowlin O.D., Martin ID., Scott D.F., Guide to Financial Analysis, McGraw-Hill Book Company, New York 1980.
  • 6. Brealey R., Myers S., Principles of Corporate Finance, McGraw-Hill Inc., New York 1991.
  • 7. Buchner R., Englert, J. Pielichaty E., Wycena przedsiębiorstw na podstawie ich porównań, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 690, 1994.
  • 8. Cornell B., Corporate Valuation, Tools for effective Appraisal and Decision Making, wyd. Business One Irvin, Homewood, Illinois.
  • 9. Cummins J.G., A New Approach To the Valuation of Intangible Capital, Working Paper 9924,http://www.federalreserve.gov/pubs/feds/2004/200417/200417pap.pdf.
  • 10. Iniguez Sanchez F., Poveda R., Medidas de Creadon de Valor para los Accionistas. EVA vs Beneficios, Revista Espańola de Financiación y Contabilidad, vol XXX, Nr 107, 2001.
  • 11. Jagielski J., Lisiewicz J., E-biznes a nowa gospodarka, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, Październik 2003.
  • 12. Jaki A., Wycena przedsiębiorstwa, pomiar i ocena wartości, Kantor Wydawniczy Zakamycze 2000, Kraków 2000.
  • 13. Miller B. J., Mergers and Acquisitions, John Wiley & Sons, New York 1994.
  • 14. Nakamura L., Intangibles: What Put the New In the New Economy? Research paper, 1999,http://www.phil.frb.org/files/br/brja991n.pdf.
  • 15. Paszko P., Uwagi na temat specyfiki wyceny firm internetowych, Materiały konferencyjneUniwersytetu Szczecińskiego nr 49, 2000.
  • 16. Siegel J.G, Shim J.K., Hartman S.W., Przewodnik po finansach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • 17. Zarzecki D., Metody wyceny przedsiębiorstw, FRRwP, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000123777

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.