PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1 | 38--40
Tytuł artykułu

Klasyfikacje projektów informatycznych w kontekście ich efektywności

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zwrócono uwagę na problematykę wiarygodnej i kompleksowej oceny rzeczywistych efektów informatyzacji organizacji. Należy ona obecnie do najtrudniejszych i najpilniejszych zadań na polu matematyki finansowej. Dokonano rozróżnienia efektywności i wydajności w projektach informatycznych. Porównano trzy nurty oceny projektów informatycznych. Przedstawiono klasyfikacje projektów informatycznych ze względu na efektywność. Omówiono zależność między efektywnością systemów informatycznych a konkurencyjnością organizacji.
Rocznik
Numer
Strony
38--40
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] EDWARDS J., Jak tam, panie dyrektorze, z ROI informatyki (wyciąg z raportu Getronics, IDG Research i CXO), "CXO" 3/2003.
  • [2] FITZGERALD G., Evaluating Information Systems Projects: A Multidimensional Approach, "Journal of Information Technology" 11/1998.
  • [3] GRUCHMAN G., Między awangardą a standardem, CXO" 3/2003.
  • [4] JANOWSKI A.,Księgowość, kadry, informatyka, "CXO" 7/2003.
  • [5] JASZKIEWICZ A., Inżynieria oprogramowania, Helion, Gliwice 1997.
  • [6] KASPRZAK T., Biznes i technologie informacyjne. Perspektywa integracji strategicznej, Katedra Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2003.
  • [7] KISIELNICKI J., Informatyczna infrastruktura zarządzania, PWN, Warszawa 1993.
  • [8] KUBAT M., Spodziewana zmiana akcentów, "CXO" 3/2003.
  • [9] LIN Ch., PERVAN G., A Review of IS-IT Investment Evaluation and Benefits Management Issues, Problems and Processes, [w:] W.V. GREMBERGEN (red.), Information Technology Evaluation Methods and Management, Idea Group Publishing, London 2001.
  • [10] LOTKO A., Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji w systemy informatyczne typu help desk, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom 2002.
  • [11] LOTKO A., Zarządzanie relacjami z klientem. Strategie i systemy, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom 2003.
  • [12] McNURLIN B., SPRAGUE R. H.,Information Systems Management in Practice, Prentice Hall, New Jersey 2000.
  • [13] PAŃKOWSKA M., Zarządzanie zasobami informatycznymi, Difin, Warszawa 2001.
  • [14] SEREFEIMIDIS G., A Review of Research Issues in Evaluation of Information Systems, [w:] W.V. GREMBERGEN (red.), Information Technology Evaluation Methods and Management, Idea Group Publishing, London 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000123962

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.