PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 3 | 37--45
Tytuł artykułu

Trwałe związki z partnerami biznesowymi jako szansa wzmocnienia pozycji rynkowej małej i średniej firmy

Warianty tytułu
Constant Ties with Business Partners as a Chance to Strengthen the Market Position of Small and Medium Firm
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono wyniki badań relacji między przedsiębiorstwami. Wynika z nich, że zaufanie partnerów biznesowych zależy nie tylko od ogólnej komunikacji między nimi, lecz także od kontaktów poszczególnych osób z tych firm. Istotna jest nie tyle ilość przekazywanych wzajemnie informacji, ile ich użyteczność dla partnerów. Badani twierdzą, że istnieje także rozbieżność między opinią o roli komunikacji z partnerami biznesowymi a jakością przekazywanych i otrzymywanych informacji.
EN
The article presents results of the survey carried out in mid-2004 by the Institute of Home Market and Consumption (IRWiK) among 200 small and medium-sized manufacturers and enterprises trading in foods and non-food products of every day use. The author has focused on presentation of the results referring to those activities by enterprises that may serve to limit the risk issuing from contacts with business partners and to strengthen relations between business partners, especially with suppliers and trade agents. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
37--45
Opis fizyczny
Bibliografia
  • K. Bochner, Klient zdalnie sterowany, "Wiadomości Handlowe" 2004, nr 5.
  • U. Kłosiewicz, B. Słomińska, Małe przedsiębiorstwo handlowe na rynku - funkcjonowanie i możliwość rozwoju, IRWiK, Warszawa 1996.
  • U. Kłosiewicz-Górecka, Dylematy współpracy dostawców i przedsiębiorstw handlowych na rynku artykułów codziennego zaopatrzenia, w: Przedsiębiorstwo-Przedsiębiorczość-Rynek, SGH, Warszawa 2003, s. 287.
  • U. Kłosiewicz-Górecka, B. Słomińska, Informacja w budowaniu pozycji rynkowej małej i średniej firmy, IRWiK, Warszawa 2004 (maszynopis).
  • Najpierw informacje, potem kontrakty, "Rzeczpospolita" z 3 września 2004 r.
  • M. Wiścicki, K. Błoński, Marketing w nowych powiązaniach kooperacyjnych, w: Marketing-Handel-Konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym, pod red. B. Gregora, "Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica" 2004, nr 179, t. II, s. 181.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000124973

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.