Warianty tytułu
Mission and identity of contemporary enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Niniejsze opracowanie stanowi przegląd wybranych aspektów kreowania misji w przedsiębiorstwie. Autorka przedstawia proces tworzenia misji przedsiębiorstwa i wskazuje na jej kluczowe funkcje w organizacji. Artykuł prezentuje także wyniki badań nad misją spółek giełdowych.
The article reviews selected aspects of the mission creation in an enterprise. The author presents the process of mission creation and indicates its key functions in the organization. The results of research on mission of stock listed companies are presented in the paper as well.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
53--61
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Abell D.F. , Defining the Business: The Starting Point of Strategic Planning, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New York 1980.
- Campbell A., Does Your Organization Need a Mission? "Leadership and Organization Development Journal", Vol. 16, No. 3, 1989, s. 3-9.
- Chadam J., Istota kreowania misji w przedsiębiorstwach zdywersyfikowanych, materiał z Konferencji Naukowej "Zarządzanie przedsiębiorstwem w otoczeniu rynkowym", LTN, Kazimiera Dolny, październik 1999, s. 175-181.
- Comerford R.A., Callaghan D.W., Strategic Management. Text, Tools and Cases for Business Policy, Kent Publishing Company 1985, p. 10.
- Rue W., Holland Ph.G.. Strategic Management, Concepts and Experience, New York 1986, ,229.
- David F.R., How Companies Define Their Mission, "Long Range Planning", Vol. 22, No. 1, 1989, s. 90-97, [w:] Chadam J., Istota kreowania misji w przedsiębiorstwach zdywersyfikowanych, materiał z Konferencji Naukowej "Zarządzanie przedsiębiorstwem w otoczeniu rynkowym", LTN, Kazimierz Dolny, październik 1999, s. 175-181.
- David F.R., Strategic Management, Macmillan Publishing, New York 1993.
- Dwojacki P., Misja, "Przegląd Organizacji", 1995/10.Hill C.W.L., Jones G.R., Strategic Management: An Integrated Approach, Houghton Mifflin, Boston, Massachusetts, 1992.
- Ireland R.D., Hitt M. A., Mission Statements: Importance, Challenge and Recommendations for Development, "Business Horizons", May-June 1992, s. 34-42.
- Klemm M., Sanderson S., Luffman G., Mission Statements: Selling Corporate Values to Employees, "Long Range Planning", Vol. 24, No. 3, 1991, s. 73-78.
- Kotler P.., Marketing Management, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New York 1984.
- Krupski R., Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1999, s. 107-108.
- Morris R.J., Developing a Mission for a Diversified Company, "Long Range Planning", Vol. 29, No. 1, 1996,s. 103-115.
- Obłój K., Strategia organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001, s. 234-235.
- Pearce J.A. II, The Company Mission as a Strategic Coal, "Sloan Management Review", Vol. 23, No. 3, 1982, s. 15-24.
- Pearce J.A. II, David F., Corporate Mission Statements: The Bottom Line, "Academy of Management Executive" Vol. l, No. 2, 1987, s. 109-115.
- Proctor T., Zarządzanie twórcze, Wydawnictwo Prentice Hall - Gebethner&S-ka, Warszawa 1998.
- Słownik wyrazów obcych, red nauk. Tokarski J., PWN, Warszawa 1980, s. 482.
- Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa-Kraków 2000, s. 49.
- Want J.H., Corporate Mission, "Management Review", Vol. 75, No. 8, 1986, s. 46-50.
- Wright P., Pringle C.D., Kroll M.J., Strategic Management: Text and Cases, Allyn and Bacon, Boston, Massachusetts, 1992.
- Zarębska A,, Wizja - w kreowaniu tożsamości pożądanej przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji", 2005.
- Zarębska A., Tożsamość przedsiębiorstwa - znacznie szersze spojrzenie na kulturę organizacyjną, "Przegląd Organizacji", 2003/1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000126025