Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Zwrócono uwagę, że źródła rynkowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa można zaliczyć do trzech poziomów: bezpośrednie źródła rynkowej przewagi konkurencyjnej, bazowe źródła konkurencyjności przedsiębiorstwa, zewnętrzne źródła konkurencyjności przedsiębiorstwa. Skupiono się na wiodących koncepcjach bazowych źródeł konkurencji przedsiębiorstwa, jakimi są koncepcje kluczowych kompetencji (Hamel-Prahalad), wyróżniających firmę zdolności (Kay) oraz organizacji uczącej się i bazującej na wiedzy.
Twórcy
autor
Bibliografia
- M. BRATNICKI, Kompetencje przedsiębiorstwa, Placet, Warszawa 2000, s. 7.
- G. HAMEL, C. PRAHALAD, The Core Competences of the Corporation, "Harvard Business Review", June 1990.
- G. HAMEL, C. PRAHALAD, Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999, s. 170.
- R. KANTER, On the Frontiers of Management, Harvard Busines School Press, Boston 1997, s. 29.
- J. KAY, Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996, s. 185.
- Z. PIERŚCIONEK i in., Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynku UE, Ministerstwo Nauki i Informatyzacji 2005.
- J. THOMPSON, B. RICHARDSON, Strategie and Competitive Sources, "Management Decision" 2/1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000126121