Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Use of Factor Analysis in Marketing Orientation Research of Polish Cities
Języki publikacji
Abstrakty
W pierwszej części omówiono metodykę badania marketingowej orientacji polskich miast. Druga część zawiera ogólną ocenę marketingowej orientacji polskich miast. Na koniec przedstawiono metodę analizy czynnikowej w diagnozowaniu marketingowej orientacji miast.
This paper presents the results of research into marketing activities initiated and conducted by local authorities of 312 Polish municipalities. A combined point system used to assess marketing development in each of the researched municipalities. The basis for the evaluation of the marketing orientation of the municipalities is a 20-item survey questionnaire structured in accordance with the Likert scale. The main aim of the author is an attempt to use factor analysis in the assessment of the analytical value of the chosen criteria and further to eventually condense the complete collection to a few amalgamated factors. The method used makes it possible arrange the factors used and limit them five main elements. (original abstract)
Rocznik
Strony
175--183
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000040479627