Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Computer Databases as a Source of Marketing Intormation
Języki publikacji
Abstrakty
Komputerowe bazy danych stanowią bardzo cenne źródło informacji marketingowej. Są także użytecznym narzędziem służącym do gromadzenia, przetwarzania i opracowywania informacji marketingowej, pochodzącej zarówno ze źródeł pierwotnych, jak i wtórnych. W artykule przedstawiono przykłady organizacji gromadzących i udostępniających informacje za pomocą Internetu.
For an organisation information constitutes a sort of a resource which can be its competitive advantage, minimising at the same time uncertainty and risk of the decisions being made. Therefore, the organisation must learn to manage the information to take advantage of it. The aim of this article is to draw attention to computer databases, which in contemporary organisations are more often used in a process of information management. Computer databases may constitute a significant source of marketing information as well as they may be an efficient device of getting and processing collected information. (original abstract)
Rocznik
Strony
450--456
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- [1] Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, red. K. Mazurek-Łopacińska, AE, Wrocław 1999.
- [2] Badania rynkowe i marketingowe, red. J. Kramer, P WE, Warszawa 1994.
- [3] Górniak J., Wachnicki J., SPSS PL for Windows. Pierwsze kroki v analizie danych, SPSS Polska, Kraków 2000.
- [4] Internet w marketingu, red. A. Bajdak, PWE, Warszawa 2003.
- [5] Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce. PWE, Warszawa 2001.
- [6] Korzystanie z Internetu w Polsce. Badania z 03.04.2003 przeprowadzone przez Ipsos.
- [7] Leksykon marketingu, red. J. Altkorn i T. Kramer, PWE, Warszawa 1998.
- [8] Mynarski S., Analiza danych rynkowych i marketingowych z wykorzystaniem programu Statisica, AE, Kraków 2003.
- [9] Raport e-biznes, "Businessman Magazine" maj 2000.
- [10] Sojkin B., Ratajczyk P., Badania marketingowe przy wykorzystaniu Internetu, [w:] Wykorzystanie Internetu w marketingu, red. E. Zeman-Miszewska, AE, Katowice 2003.
- [11] Sznajder A., Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
- [12] Wywiał J., Elementy metody reprezentacyjnej z wykorzystaniem statystycznego pakietu SPSS, AE, Katowice 1999.
- [13] Zachowania podmiotów rynkowych w Polsce a proces integracji europejskiej, red. K. Karcz, Z. Kędzior, AE, Katowice 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000043750322