PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 5 | 7--20
Tytuł artykułu

Przegląd współczesnych koncepcji w zarządzaniu rozwojem firmy

Warianty tytułu
A Review of Modern Conceptions Being Applied to the Management of Company Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie współczesnych koncepcji zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania wiedzą i zarządzania informacjami. W pierwszej części artykułu przedstawiono istotę zarządzania rozwojem firmy oraz determinanty rozwoju, takie jak: potencjał przedsiębiorstwa, otoczenie, finansowanie rozwoju, koncepcje zarządzania rozwojem przyjęte w firmie oraz powiązanie ich ze strategią przedsiębiorstwa. W części drugiej pokazano w oparciu o studia nad literaturą oraz na podstawie dotychczasowych doświadczeń praktycznych na ile stosowanie tych nowych rozwiązań faktycznie sprzyja rozwojowi przedsiębiorstw oraz jakie nowe kierunki rozwijają się w tym obszarze.
EN
The aim of this article was to present some modern conceptions of the management, with particular attention paid to subject oriented conceptions, especially to the managing of knowledge or information. The first part of the paper presents the essence of company development management, determinants of the development, such as direct and indirect environment, the potential of a company, the trends in the management of company development and source of finance for the company development. The second part of the paper conveys the review of selected conceptions used in the above-discussed areas, while close attention has been given to further possibilities of their applications, taking into consideration constantly changing external conditions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--20
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Ansoff H. J., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
  • Bennet R., Gabriel H., Organisational Factors and Knowledge Management within Large Marketing Departments: an Empirical Study. Journal of Knowledge Management, vol. 3, 1999, nr 3.
  • Leksykon przedsiębiorczości, pod redakcją naukową A. Szplita, Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce 1996.
  • Lewandowska L., Rozwój firmy. Koncepcje zarządzania i finansowania, ODDK, Gdańsk 2001.
  • Logistyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem, pod redakcją J. Witkowskiego, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2002.
  • Malara Z., Dokonywanie zmian w organizacji. Ujęcie Praktyczne, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2000 ZN nr 879.
  • Nalepka A., Zarys problematyki restrukturyzacji przedsiębiorstw, Antykwa Kraków 1998.
  • Nowe metody organizacji i zarządzania, pod redakcją Z. Martyniaka, PWE, Kraków 1998.
  • Penc J., Nowe koncepcje zarządzania, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2002, nr 7.
  • Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1998.
  • Stabryła A., Zarządzanie rozwojem firmy, Księgarnia Akademicka, Kraków 1995.
  • Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Kraków 2000.
  • Sussmann F., Kraus P., Lean Management in Mittelstandsunternehmen, „Management Zeitschrift" 1993, nr 2.
  • Suszyński C., Globalizacja wyzwanie dla polskich przedsiębiorstw w kolejnym etapie przeobrażeń, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2000, PN nr 879.
  • Szplit A., Fudaliński J., Markiewicz P., Smutek H., Strategie rozwoju organizacji, Antykwa, Kluczbork, 2002.
  • Węgrzyn A., Benchmarking. Nowoczesna metoda doskonalenia przedsiębiorstwa, Antykwa, Kluczbork - Wrocław 2000.
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, pod redakcją K. Perechudy, Placet, Warszawa 2000.
  • Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000045517956

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.