PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1032 Sukces w zarządzaniu kadrami : perspektywa globalna i lokalna | 175--183
Tytuł artykułu

Specjalizacja czy dywersyfikacja. Kontekst wiedzy

Warianty tytułu
Specialisation or Diversification. Knowledge Context
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozważono argumenty "za" i "przeciw" specjalizacji oraz dywersyfikacji wiedzy w odniesieniu do przedsiębiorstwa jako całości oraz w odniesieniu do poszczególnych jego jednostek. Kwestia "pogłębianie czy poszerzanie zasobów wiedzy" jawi się jako istotny dylemat strategiczny. Analizowanie strategii wiedzy w kategoriach behawioralnych umożliwia zidentyfikowanie szczegółowych scenariuszy realizacji strategii wiedzy. Wyróżniono trzy podstawowe rodzaje behawioralnych strategii wiedzy: pasywną, aktywną i kreatywną.
EN
The paper focuses on an important issue: knowledge resources. The main aim is to characterize narrow and wide knowledge resources and conditions of applying them. First, knowledge commercialization process is shown. Then, defined mining of knowledge specialization and knowledge diversification is defined. And, finally, a model of knowledge strategies is outlined and some research results referenced.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Day G. S., Schoemaker P. J., Gunther R. E., Wharton on Managing Emerging Technologies, John Wiley & Sons Inc., Nowy Jork 2000.
  • Hammer M., Reinżynieria i jej następstwa, PWN, Warszawa 1999.
  • Rumelt R.P., Towards a Strategie Theory of the Firm, [w:] Lamb R. В., Competitive Strategic Management, Prentice Hall, New Jersey 1984.
  • Stańczyk-Hugiet E., Inicjatywy zarządzania wiedzą w sektorze MŚP, Prace Naukowe AE, Wrocław 2004 (w druku).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000048122985

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.