PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1032 Sukces w zarządzaniu kadrami : perspektywa globalna i lokalna | 319--331
Tytuł artykułu

Szkolenia międzykulturowe - szansa czy pięta achillesowa międzynarodowego zarządzania kadrami?

Warianty tytułu
Cross-Cultural Training: A Chance or Achilles' Heel of International Human Resource Management?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono definicje, cele znaczenie i typy szkoleń międzykulturowych (model Landisa-Brislina, model Mendenhalla, model Blacka-Mendenhalla). Podjęta w artykule problematyka szkoleń międzykulturowych postrzegana jest, w związku z jednoczeniem się rynków europejskich, jako istotny element strategii personalnej każdej europejskiej firmy. Jednak praktyka gospodarcza pokazuje, że podejście przez organizacje międzynarodowe do tego rodzaju szkoleń jest zróżnicowane i niektóre firmy organizują te kursy tylko wtedy, gdy zaistnieje taka potrzeba.
EN
The number and quality of managers require carrying out crucial tasks depending on many different factors. In the contemporary world, global business demands from international managers essential, unique qualifications to manage many problems: social dilemmas, cultural differences in international teams, language barriers. The solution to these issues is cross-cultural training that helps to adjust to new, global circumstances. In the perspective of the European integration, this question should be the key point of interest for international management. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bloom H., Calori R., deWoot P., Zarządzanie europejskie, Poltext, Warszawa 1995.
  • Fink G., Intercultural Knowledge Research, Wirtschaftsuniversität Wien, Research Institute for European Affairs, Wiedeń 2002.
  • Global Relocation Services 2002, Survey Report, GMAC, marzec 2003.
  • Harvey M., A Survey of Corporate Programs for Managing Terrorist Threats, „Journal of International Business" 1993, nr 24.
  • Hill R., Euro-kto?, http://www.euromanagement.com, z 14.03.2002.
  • Hill R,, Serce Europy, http://www.euromanagement.com.
  • HodgettsR. M., Modern Human Relations at Work, The Dryden Press, Orlando 1996.
  • Murdoch A., Współpraca z cudzoziemcami w firmie, Poltext, Warszawa 1999.
  • Nowakowski M.K., Biznes międzynarodowy, Wydawnictwo „Key Text", Warszawa 2000.
  • Sanyal R., International Management. A Strategic Perspective, Prentice Hall, Upper Saddle River 2001.
  • Schroeder J., Zarządzanie kadrą w przedsiębiorstwie międzynarodowym, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2000.
  • Trompenaars F., Hampden-Turner C., Siedem wymiarów kultury, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Wederspahn G., Do Your Employees Need Intercultural Services?, littp://www.intercultural-help.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000048164355

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.