Warianty tytułu
The Business Model as a Base Strategic Management Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zawarto rozważania dotyczące pojęcia modelu biznesowego oraz jego miejsca w procesie zarządzania strategicznego. Model biznesowy jest powszechnie kształtowany jako sposób komunikacji wizji i planu realizacji celów strategicznych, ale również jako abstrakcyjny opis tego, jak tworzyć przyszłość przedsiębiorstwa. Omówiono także znaczenie modelu biznesowego w formalnym, a następnie ewolucyjnym procesie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem.
Business model is imagination of development of enterprise and conditionality of these development. First of all, it indicates on its ambition of author, that for desired market results, places in chain of creation of value added, forming of intellectual capitals and financial results expect. Independently on accepted approach for strategic management, business model is so called fundamental factor strategic management. Changes of strategic management have adaptation character, when they concern typical and simply noticeable components. Change of model evokes important transforming. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--27
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii. Teoria poznania, metafizyka, Czytelnik, Warszawa 1983.
- Banaszyk P., Podstawy organizacji i zarządzania, WSHiR, Poznań 2002.
- Betz F., Strategic Business Models, „Engineering Management Journal" vol. 14, 2002, no. l
- Campbell D., Stonehouse G., Houston B., Business Strategy. An Introduction, Butterworth-Heinemann, Oxford 2002.
- Chesbrough H., Rosenbloom R. S., The Role of the Business Model in Capturing Value from Innovation: Evidence from Xerox Corporation's Technology Spin-off Companies, „Industrial and Corporate Change" vol. 11, 2002, no. 3.
- Hamel G., Prahalad C., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
- Hamel G., Prahalad C. K., The Core Competence of the Corporation, „Harvard Business Review" 1990, May-June.
- Hatch M. J., Teoria organizacji, WN PWN, Warszawa 2002.
- http://www.kmlab.com/4Gwarfare.html (pobranie 20.06.2000)
- http://www.thefabricator.com/xp/Fabricator/Articles/Stamping/article231 (pobranie 9.12.2002)
- Klawiter A., Łastowski K., Nowak L., Patryas W., Adaptacja, uczenie się, praktyka, „Poznańskie Studia z Filozofii Nauki" 1979, z. 4.
- Koenig G., La théorie de l'organisation a la recherche de son équilibre. De nouvelles theories pour gerer l'entreprise, ouvrage colectif, Economica, Paris 1987.
- Koenig G., Management stratégique. Vision, manoevres et tactique, Nathan, Paris 1990.
- Kreikebaum H., Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, WN PWN, Warszawa 1996.
- Magretta J., Tajniki modelu biznesowego, „Harvard Business Review - Polska" 2003, marzec.
- Mintzberg H.. Grandeur et decadence de la planification stratégique, Dunod, Paris 1999.
- Mintzberg H., Lampel J., Reflecting of the Strategy Process, „Sloan Management Review" vol. 40(3), 1999.
- Mintzberg H., Lampel J., Quinn J. B., Ghoshal S., The Strategy Process. Concepts, Contexts, Cases, Pearson Education Limited, Harlow 2003.
- Obłój K., Ewolucja myślenia o strategii organizacyjnej, w: Krytyczna teoria organizacji, z. l, Wyd. WSPiZ, Warszawa 1997.
- Ott C., Schiemann W., Using Strategic Measurement to Turn Vision into Reality, „Journal of Strategic Performance Measurement" 2000, January/February.
- Peters T., L'Entreprise libérée (Liberation Management), Dunod, Paris 1993.
- Tuchańska B., Zjawisko i jego istota, "Poznańskie Studia z Filozofii Nauki" 1977, z. 2.
- Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000048692680