Warianty tytułu
Influence of Advertising of Customers Behaviour and Attitudes Towards Its Basic Forms - Research Results
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule dokonano oceny znaczenia reklamy jako czynnika wpływającego na decyzje zakupowe nabywców. Przeanalizowano opinie i postawy nabywców wobec podstawowych rodzajów przekazów reklamowych takich jak: reklama telewizyjna, radiowa, prasowa, pocztowa i zewnętrzna. Pomimo braku w większości przypadków jednoznacznej zależności pomiędzy postawą a zachowaniem nabywców, przyjęto założenie, iż porównawcza interpretacja poszczególnych wyników badań pozwala na wyciągnięcie istotnych wniosków, które z kolei mogą mieć wpływ na decyzje związane z tworzeniem strategii promocji oferty firmy.
In the article, attention was paid to the possibility of minimalizing risk of failure of market activities through permanent observation of consumers' behavior and preferences, realized by system of marketing research. An attempt was taken to evaluate the importance of advertising as a factor, which can influence market behavior of buyers. Opinions and attitudes of buyers were analysed against this form of marketing communication in basic media used by senders. In spite of lack (in most of cases) of unambiguous dependence between attitude and behavior of buyers, there was made an assumption, that comparative interpretation of individual research results allows to come to essential conclusions, which in turn can have influence on decisions connected with creating promotional strategy of firm's offer. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
36--49
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Cyran K., Hajduk G., Czynniki wpływające na decyzje zakupowe nabywców - wyniki badań, red. J. Michalak, [w:] Przedsiębiorczość - zagadnienia wybrane, Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2003, s. 211.
- Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 890.
- Mały słownik języka polskiego, red. E. Soból, PWN, Warszawa 1997, s. 423.
- Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003, s. 154.
- Polacy o reklamie, Raport, 2000. www.cbos.pl.
- Wiktor J. W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2001, s. 164.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000049630946