PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 2 | nr 20 | 50--58
Tytuł artykułu

Działalność przedsiębiorstw handlowych na wsi w aspekcie preferencji zakupowych mieszkańców

Warianty tytułu
Determinants of Activity of Retail Trade Enterprises in the Rural Areas in the Aspect of Buying Preferences of Podkarpacie Inhabitants
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto ocenę roli i znaczenia handlu detalicznego na obszarach wiejskich ze szczególnym uwzględnieniem województwa podkarpackiego. W tym celu dokonano analizy preferencji zakupowych mieszkańców Podkarpacia. Analiza ta pozwoliła na ocenę dopasowania placówek detalicznych do potrzeb klientów pod względem oferowanego asortymentu, zaopatrzenia oraz poziomu świadczonych usług.
EN
The continuous process of changes taking place in retail trade requires strong engagement of native tradesmen in processes of restructuring and modernisation of trade structures, especially in the face of growing competition of large join venture trade units, rising expectations of consumers concerning widely understood quality of offered services and producers expecting for their goods possibly most attractive distribution channels. Particulary important becomes retail trade sector in the rural areas, where beside traditional supply of people in essential goods both food and nonfood, and means of agricultural production, it catches on additionally number of functions: social, cultural or informative. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Jerczyńska M., Kłosiewicz-Górecka U., Maleszyk E., Nowacka B., Pokorska B., Słomińska B., Tajer S., Polska 2002; Raport o stanie handlu wewnętrznego. Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2002, s. 64.
  • Program rozwoju handlu wewnętrznego do 2003 r. Dokument przygotowany w Ministerstwie Gospodarki, przyjęty przez Radę Ministrów 6 czerwca 2000 r., Kancelaria Prezesa Rady Ministrów http://www.kprm.gov.pl/7810_7999.htm data: 2003-10-20.
  • Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2002. GUS, Warszawa, s. 554, tabl. 9 (554).
  • Sławińska M., Podstawy ekonomiki przedsiębiorstwa handlowego, wydanie IV poprawione, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 1998, s. 16.
  • Szulce H., Struktury i strategie w handlu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998, s. 15-23.
  • Woźniak M.G., Wzrost gospodarczy w Polsce w latach 90. Czynniki, bariery, perspektywy, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2002, s. 28-33.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000049630953

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.