Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Issues of Knowledge Diffusion in Polish Small Business
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono pojęcie wiedzy w kontekście organizacji entreprenerskich (in. przedsiębiorczych), czyli organizacji stawiających na rozwój i sukces swoich działań. Podkreślono, iż wiedza firmy, czyli jej kapitał ludzki, jest o wiele ważniejszy niż tradycyjne czynniki majątkowe, gdyż to właśnie wiedza na czele z kapitałem ludzkim staje się najpoważniejszym elementem w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji. Autorzy na podstawie badań wysnuli dodatkowo następujące wnioski: 1.Zaznacza się narastająca rozbieżność między praktyką zarządzania wiedzą w polskich małych firmach a rozwiązaniami modelowymi dużych korporacji trans narodowych, 2.Pojecie pracownika wiedzy jest nieznane właścicielom małych firm w Polsce, 3.Decyzje właścicieli małych firm podejmowane są w sposób intuicyjny, 4.Wystepuje brak orientacji na inwestycje w kapitał ludzki w polskich małych firmach.
The paper presents: 1. the essence of the knowledge worker, 2. the subjects and functions of the knowledge diffusion, 3. the results of the empirical study of knowledge diffusion in Polish small business. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
509--520
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Perechuda K., Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwach sieciowych (książka w druku).
- Tiwana A., Podręcznik po zarządzaniu wiedzą, Placet, Warszawa 2004.
- Perechuda K., Drgająca dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwach sieciowych, [w:] Efektywność źródłem bogactwa narodów, Dudycz T., Wrzosek S. (red.), AE, Wrocław 2004.
- Stosik A., praca doktorska (maszynopis), AE, Wrocław 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000049652227