Warianty tytułu
System of Process Management in Polish Enterprises (On Example of Transsystem SA)
Języki publikacji
Abstrakty
Pierwsza część artykułu zawiera charakterystykę podejścia procesowego w przedsiębiorstwie. Koncentracja na procesach wymaga czterech kroków: identyfikacji procesów w przedsiębiorstwie, szkolenia pracowników na temat procesów, ustalenia sposobu miar procesów oraz zarządzania procesami i ich doskonalenia. W części drugiej autorzy przedstawiają przebieg wdrażania systemu zarządzania procesami w PPH Transsystem S.A., zgodny z normą ISO 9000: 2000. Przedsiębiorstwa, które w ramach TQM wprowadzają zarządzanie procesami, podnoszą swoją efektywność i jakość oraz mają szansę na lepsze zaspokojenie potrzeb klienta
One of elements of enterprise's competitive advantage can be efficient system of management. In modern management skillful process management becomes more and more important. Focusing on processes requires four steps: identification of processes in an enterprise, professional training on processes for employees, work out of methods of measuring processes as well as management and improvement of processes. Organizations, which within the confines of TQM try to implement process management, have a chance for better fulfillment of customer's needs. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
84--92
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Bieganowski A., Bartnik G. Kryteria podziału procesów realizowanych w organizacjach, „Problemy Jakości", 2002, nr 6, s. 18.
- Hammer M. Beyond Reengineering, Harper Collins, New York 1996, s. 191.
- Hammer M. Reinżynieria i jej następstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. 15, 16, 73.
- Hiebeler R., Kelly T. B., Ketteman Ch. Najlepsze wzorce, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2000, s. 23.
- Kister A. Zarządzanie procesowe - uwarunkowania organizacyjne i społeczne. Future 2002, Zarządzanie przyszłością przedsiębiorstwa - materiały z konferencji naukowej, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2002, s. 485.
- Krawczyń S. Zarządzanie procesami logistycznymi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001, s. 38.
- Lisiecka K. Efektywność systemów zarządzania jakością, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw", 2003, nr 6, s. 19.
- Nesterownicz P. Organizacja na krawędzi chaosu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001, s. 51.
- Norma ISO 9000:2000. System zarządzania jakością. Podstawy i terminologia.
- Rummler G. A., Brache A. P. Podnoszenie efektywności organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000, s. 75.
- Skrzypek E. Jakość i efektywność, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2000, s. 145.
- Skrzypek E. Kompleksowe zarządzanie jakością - narzędziem doskonalenia przedsiębiorstwa, Kierunki zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstw polskich, Wydawnictwo UMCS, Lublin 1999, s. 20.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000050395741