PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1032 Sukces w zarządzaniu kadrami : perspektywa globalna i lokalna | 697--703
Tytuł artykułu

Wybrane problemy kształtowania i badania lojalności pracowniczej

Warianty tytułu
Selected Problems of Creating and Researching Employee Loyalty
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaprezentowano koncepcje pojęcia lojalności pracowniczej w odniesieniu do lojalności wobec marki. Podkreślono, iż takie aspekty jak: zachowanie pracownika, jego postawa, emocjonalne przywiązanie, zaangażowanie, kontrakt psychologiczny między pracownikiem a pracodawcą, czy stosowanie pozytywnych wzmocnień powinny być traktowane razem i odzwierciedlać relacje pracownik-pracodawca.
EN
The paper presents the theoretical analysis of loyalty concept in the context of employee loyalty, with reference to brand loyalty. Special attention is paid to creation of employee loyalty in a turbulent environment and to methodological problems related to employee loyalty empirical research. (original abstract)
Bibliografia
  • Antczak Z., Outplacement: nowe postrzeganie zagadnienia odejść pracowników, [w:] Nowe podejścia do zarządzania, Przybyła M. (red.), Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 957, Wrocław 2002.
  • Baldinger A., Rubinson J., Brand Loyalty: The Link between Attitude and Behavior, „Journal of Advertising Research" listopad-grudzień 1999.
  • Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, PWN, Warszawa 2003.
  • Drucker P. F.. Społeczeństwo pokapitalistyczne, PWN, Warszawa 1999.
  • Falkowski A., Stachiewicz A., Lojalność wobec marki w aspekcie zachowań konsumenckich: Procedura operacjonalizacji pojęcia, „Czasopismo Psychologiczne" 1999, t. 5, nr 4.
  • Hangtvedt C., Leavitt C., Cognitive. Strength of Established Brands: Memory, Attitudinal and Structural Approaches, jw:] Brand Equity and Advertising, Aaker D., Biel A. (red.), Erlbaum, Hillsdale 1993.
  • Jacoby J., Chestnut R. W., Brand Loyalty Measurement and Management, John Wiley & Sons 1978.
  • Jak lepiej wykorzystać wiedzę w przedsiębiorstwie, „Zarządzanie na Świecie" 2000, nr 6.
  • Jaremczuk K., Szałańska M., Stosunki współdziałania w przedsiębiorstwie, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2000.
  • Kolasińska A., Empowerment — czynnik inspirujący i doskonalący organizacje, [w:] Management Forum 2020, Engelhardt J., Trojak-Trzaskowska M. (red.), Szczecin-Międzyzdroje 2004.
  • Konecki K., Studia metodologiczne z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa 2000.
  • Lepiej inwestować w ludzi niż w komputery, „Zarządzanie na Świecie" 1998, nr 6.
  • Mrówka R., Model przywództwa w otoczeniu burzliwym, [w:] Management Forum 2020, Engelhardt J., Trojak-Trzaskowska M. (red.), Szczecin-Międzyzdroje 2004.
  • Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002.
  • Piórkowska-Wojciechowska K., Lojalność pracownika a ryzyko personalne firmy, Wydawnictwo AE, Wrocław (w druku).
  • Pracownik kluczowy, czyli przyszłościowy, „Personel i zarządzanie" 2004, nr 2.
  • Przybyła M., Umiejętności pracowników w świetle zmieniających się warunków współczesnego przedsiębiorstwa, [w:] Nowe podejścia do zarządzania, Przybyła M. (red.), Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 957, Wrocław 2002.
  • Reichheld F. F., Najważniejszy jest wskaźnik wzrostu, „Harvard Business Review Polska" maj 2004.
  • Reichheld F. F., The Loyalty Rules! How Today's Leaders Build Lasting Relationships, Harvard Business School Press, Boston 2001.
  • Sikorska-Michalak A., Wojnitko O., Słownik współczesnego języka polskiego, WILGA, Warszawa 1996.
  • Wilkie W., Consumer Behavior, John Wiley & Sons, Nowy Jork 1994.
  • Zimbardo P. G., Ruch F. L., Psychologia i życie, PWN, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000050815346

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.