PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 179 | cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym | 19--25
Tytuł artykułu

Marketing jako proces kreowania wartości

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing as a Process of Creating Value
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł porusza kwestię kreatywności w marketingu, czyli swoistego zasobu, który w istotny sposób może przyczyniać się do osiągnięcia i utrzymania trwałej przewagi konkurencyjnej. Kreatywność została zdefiniowana jako proces kreowania i tworzenia nowej wartości związany z procesem zarządzania, głównie z zarządzaniem wiedzą. Autorka podkreśla, iż efektywność kreatywnego działania uwarunkowana jest różnymi czynnikami środowiskowymi i zdolnością organizacji do przystosowania się do nich.
EN
The author pays attention to creativity in marketing. Creativity is defined as a process of creating and providing value. Efficiency of these actions is determined by variable environment and ability of the organizations to adapt to these changes. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Armstrong M., Jak być lepszym menedżerem, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1997.
  • Doyle P., Marketing wartości, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003, s. 16.
  • Kaplan R. S., Norton D. P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Artur Andersen, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Lambin J. J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wyd. PWN, Warszawa 2001, s. 55.
  • Keegan W. J., Schlegelmilch B. B., Global Marketing Management. A European Perspective Financial Times, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ 2001.
  • Maister D. H., Prawdziwy profesjonalizm, Wyd. Studio Emka, Warszawa 2001, s. 64.
  • Piercy N. F., Evans M.., Developing Marketing Information Systems, [w:] The Marketing Book, Butterworth, Heinemann Ltd., Oxford 1994.
  • Senge P., Piąta dyscyplina, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 145.
  • Styś A. S., Kreatywność w marketingu, [w:] Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie, PWE, Warszawa 2002, s. 25.
  • Śliwa K. R. , O organizacjach inteligentnych i rozwiązywaniu złożonych problemów zarządzania nimi, Oficyna Wyd. Wyższej Szkoły Menedżerskiej, SiG, Warszawa 2001.
  • Wrzosek W., Warunki rynkowe a efektywność marketingu, „Marketing i Rynek" 2003, nr 9.
  • Yip G. S., Strategia globalna, PWE, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000050993924

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.