Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Marketing as a Process of Creating Value
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł porusza kwestię kreatywności w marketingu, czyli swoistego zasobu, który w istotny sposób może przyczyniać się do osiągnięcia i utrzymania trwałej przewagi konkurencyjnej. Kreatywność została zdefiniowana jako proces kreowania i tworzenia nowej wartości związany z procesem zarządzania, głównie z zarządzaniem wiedzą. Autorka podkreśla, iż efektywność kreatywnego działania uwarunkowana jest różnymi czynnikami środowiskowymi i zdolnością organizacji do przystosowania się do nich.
The author pays attention to creativity in marketing. Creativity is defined as a process of creating and providing value. Efficiency of these actions is determined by variable environment and ability of the organizations to adapt to these changes. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
19--25
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Armstrong M., Jak być lepszym menedżerem, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1997.
- Doyle P., Marketing wartości, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003, s. 16.
- Kaplan R. S., Norton D. P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Artur Andersen, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001.
- Lambin J. J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wyd. PWN, Warszawa 2001, s. 55.
- Keegan W. J., Schlegelmilch B. B., Global Marketing Management. A European Perspective Financial Times, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ 2001.
- Maister D. H., Prawdziwy profesjonalizm, Wyd. Studio Emka, Warszawa 2001, s. 64.
- Piercy N. F., Evans M.., Developing Marketing Information Systems, [w:] The Marketing Book, Butterworth, Heinemann Ltd., Oxford 1994.
- Senge P., Piąta dyscyplina, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 145.
- Styś A. S., Kreatywność w marketingu, [w:] Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie, PWE, Warszawa 2002, s. 25.
- Śliwa K. R. , O organizacjach inteligentnych i rozwiązywaniu złożonych problemów zarządzania nimi, Oficyna Wyd. Wyższej Szkoły Menedżerskiej, SiG, Warszawa 2001.
- Wrzosek W., Warunki rynkowe a efektywność marketingu, „Marketing i Rynek" 2003, nr 9.
- Yip G. S., Strategia globalna, PWE, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000050993924