PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 179 | cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym | 83--91
Tytuł artykułu

Orientacja a wiedza przedsiębiorstwa - wybrane relacje i ich uwarunkowania

Autorzy
Warianty tytułu
Enterprise's Orientation and Knowledge - Chosen Relationships and Their Conditions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka zaprezentowała wybrane teoretyczne podstawy badań kategorii orientacji strategicznej przedsiebiorstwa w nawiązaniu do nowego paradygmatu, tzn. do kluczowej roli wiedzy oraz powszechnej łączności wszystkiego i wszystkich . (tekst oryginalny)
EN
Regarding the new paradigm, i.e. key role of the knowledge and the connection of everything and everyone, the paper presents the selected theoretical assumptions, essential while studying the company orientation (strategic orientation/management orientation). Furthermore, the paper indicates some difficulties during the identification of the companies orientations. These result from both the hidden quality of its development conditions (according to the Bohm theory), and from the extraordinary complexity of the construct itself, meaning the plurality of its conditions and the circular connections between them.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bohm D., Ukryty porządek, cyt. za: G. Morgan, Obrazy organizacji, PWN, Warszawa 1999, s.273.
  • Davenport T., Prusak L., Working Knowledge. How Organizations Manage What They Know, Harvard Business School Press, Boston 1998, s. 5.
  • Drucker P. F., Społeczeństwo pokapitalistyczne, PWN Warszawa 1999, s. 14.
  • Jaworski B. J., Kohli A. K., Market orientation: Antecedents and consequences, „Journal of Marketing" 1993, Vol. 57 (July), s. 54.
  • Krzyżanowska M., Tożsamość orientacji przedsiębiorstwa, „Marketing i Rynek" 2002, nr 3, s. 2-7.
  • Perechuda K., Organizacja samorekonstruująca się, [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody, Wyd. AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 1999, s. 397- 401.
  • Żabiński L., Metafory organizacji jako podstawa identyfikacji i analizy orientacji marketingowej przedsiębiorstwa (na wybranych przykładach), [w:] L. Żabiński (red.), Orientacji marketingowe podmiotów gospodarczych. Podstawy teoretyczno-metodyczne. Kierunki badań, AE w Katowicach, Katowice 1999, s. 155.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000051430466

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.