Czasopismo
2004
|
179
|
cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
|
109--119
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Scope of Globalization of World Economy - an Analysis of Global 1000 List
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono formy, uwarunkowania i przejawy globalizacji na świecie. Autor posługując się analizą listy największych przedsiębiorstw w roku 2003-"Global 1000" zaprezentował stopień i charakter globalizacji sektorów gospodarki światowej. Z analizy tej wynika, iż najsilniej rozwiniętym sektorem jest sektor "instytucje finansowe".
The paper is focused on a structure of contemporary world economy and on identification of scope of globalization of each sector. The article is based on an analysis of Global 1000 List from year 2003. This analysis refers to G. S. Yip's statement - the question is not about if markets and sectors are global. The better questions to ask are: what is the real extent of globalization of each sector and how globalization affects strategies and development of enterprises. Results of the analysis are symptomatic. Presented data, concerning market value, sales, profits and assets of companies, shows a shape of contemporary economy, globalization mechanism, processes of competition on the world market and a role of each sector. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
109--119
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Global 1000, „BusinessWeek" 2000, nr 10, s. 21-47.
- Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994, s. 157.
- Liberska B. (red.), Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, PWE, Warszawa 2002.
- Lista Global 1000, „BusinessWeek" 2003, nr 8, s. 62-82.
- R.Hünerberg, Internationales Marketing, Verlag Moderne Industrie, Landsberg/Lech 1994, s. 30-32.
- Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001.
- Yip G. S., Strategia globalna, PWE, Warszawa 2004.
- Zorska A., Ku globalizacji? Przemiany w korporacjach transnarodowych i vi gospodarce światowej, PWN, Warszawa 2000.
- Żabiński L. (red.), Marketing globalny i jego strategie. Uwarunkowania. Podstawowe opcje. Instrumenty, (Prace Naukowe AE w Katowicach), Katowice 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000051430578