PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 179 | cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym | 121--129
Tytuł artykułu

Przewagi konkurencyjne krajów UE - analiza sieci wymian społecznych

Autorzy
Warianty tytułu
Competitive Advantage of EU countries - Social Network Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaprezentowano zarys metodologii badawczej pozwalającej na analizę ukrytych relacji zachodzących między krajami UE. Dane pierwotne obejmujące wymiar: kulturowy, społeczny i ekonomiczny były podstawą oceny ekwiwalencji strukturalnej dokonanej przy pomocy programu bayesowskiej analizy stochastycznych struktur blokowych StOCNET.
EN
The aim of the paper is to introduce social network analysis framework in order to explore relationships among EU countries as a set of exchange relations. Relational data based on 3 dimensions (cultural, social, economic) was an input to stochastic bayesian blockstructures modeling. Three latent classes of symmetrical and asymmetrical relations among countries were found with respected a posteriori probabilities of class membership. The analysis was done with the help of StOCNET software. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Boer P., Huisman M., Snijders T. A. B., Zeggelink E. P. H., StOCNET: An open software system for the advanced statistical analysis of social networks, Groningen: ProGAMMA/ICS, 2001: Consumers in Europe. Fact and Figures. Data 1996-2000, Eurostat 2002.
  • http://stat.gamma.rug.nl/stocknet
  • Kempny M., Szmatka J. (red.), Współczesne teorie wymiany społecznej, PWN, Warszawa 1992.
  • Nowicki K., Snijders T. A. B., Estimation and prediction for stochastic blockstructures, “Journal of the American Statistical Association" 2001, No. 96, s. 1077-1087.
  • Nowicki K., Snijders T. A. B., Manual for BLOCKS, version 1.51, 2001: http://stat.gamma.rug.nl/stocnet,
  • Rocznik Statystyczny 2000; Economic portrait of the European Union 2002, Eurostat 2002.
  • Sagan A. , Podstawowe wymiary kulturowe klasyfikacji krajów europejskich — zastosowanie analizy sieci społecznych, [w:] J. W. Wiktor (red.), Euromarketing. Koncepcji, j, strategie, metody, materiały II Sympozjum Marketingu Międzynarodowego, AE w Krakowie 1999.
  • Sozański T., Szmatka J., Kempny M. (red.), Struktura, wymiana, władza. Studia z socjologii teoretycznej, IFIS PAN, Warszawa 1994.
  • Wasserman S., Faust K., Social Network Analysis: Methods and Applications, Cambridge University Press, New York-Cambridge 1994.
  • Ziemiecki J., Ruchy migracyjne w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej, „Wiadomości Statystyczne" 2003, nr 6, s. 78-82.
  • http://stat.gamma.rug.nl/stocnet.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000051430621

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.