Warianty tytułu
Consumer Protection in Poland and EU - Advertising
Języki publikacji
Abstrakty
Przytoczono różne definicje reklamy. Jedną część artykułu poświęcono reklamie w Unii Europejskiej. Omówiono prawa konsumenta do informacji i ochrony prywatności. Przybliżono wiele prawnych aspektów dotyczących reklamy m.in. zakazy dotyczące reklamy porównawczej i wprowadzającej w błąd.
The consumer policy and consumer protection are one of (the most important priorities realised by member countries of the European Union, The base of these are five consumer's rights. The paper presents consumer's right to be informed, The information is supposed to make easier shopping decisions. The Information about products and services is carried by an advertising. The aim of european consumer policy is protection from the advertising which can exist influence on consumer's assortment. There are showed the distinctive marks of misleading advertising, comparable and forbidden in European Union and the fundamental interpretation of european law made by Court of Justice. According to that the Polish situation is also presented.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
21--52
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000052863906