Czasopismo
2004
|
179
|
cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
|
159--165
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Comparison of the Level of Marketing Activity Internationalization in Polish Branches of Multinational Corporations and Their Domestic Competitors
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono pojęcie umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa, a następnie przedstawiono wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w 2002 i 2003 roku. Badaniami objęto największe korporacje transnarodowe działające na polskim rynku oraz firmy polskie działające na rynku międzynarodowym. Przedmiotem zainteresowania była struktura organizacyjna korporacji, motywy działania i marketingowe strategie działania.
The purpose of this paper is to compare the level of marketing strategy internationalization among Polish companies and transnational corporations operating on the Polish market. The basis for this comparison are the results of direct research conducted in the period between lune 2002 and May 2003. The research results indicate considerable differences as far as entry modes, factors stimulating internationalization and the level of standardization are concerned, however the most important environmental factor requiring adaptation of marketing strategy is very much alike - the preferences of the customer.(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
159--165
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Cateora P., International Marketing, IRWIN, Homewood-Boston, 1990, s. 8-13.
- Cieślik J., Zarys teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw (Monografie i Opracowania SGPiS, nr 229), Warszawa 1987, s. 32.
- Karcz K., Marketing międzynarodowy, [w:] Leksykon marketingu, PWE, Warszawa 1998, s. 144.
- Nowakowski M. K., Wprowadzenie do zarządzania międzynarodowego, Difin, Warszawa 1999, s. 17.
- Rymarczyk J., Intrenacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1996, s. 58-67.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000053740007