PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 179 | cz. 1 Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym | 177--187
Tytuł artykułu

Marketing w nowych powiązaniach kooperacyjnych

Warianty tytułu
Marketing in New Cooperative Connections
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono wpływ marketingu partnerskiego i koncepcji łańcucha dostaw na skuteczność działań marketingowych przedsiębiorstwa na rynku. Autorzy, pisząc o działaniach nastawionych na optymalizację relacji z klientami, wspominają o wykorzystaniu programów lojalnościowych wspomagających zarządzanie relacjami z klientem, takich jak: CRM, ERC, QR czy outsourcing.
EN
The article is an attempt to present place and importance of marketing in new cooperative connections such as a chain of delivery. The authors have surveyed the literature connected with this range of marketing and they hypothesise that marketing is an important element in initiating and functioning of the chain of delivery. Marketing as a philosophy of action and a marketing orientation should be the philosophy of action of all partners of the delivery chain which will contribute with profit to the costumer's needs.(original abstract)
Bibliografia
  • Altkorn J., Elementy formowania tożsamości przedsiębiorstwa, [w:] Konsument, przedsiębiorstwo, przestrzeń, materiały konferencyjne, AE w Katowicach, Centrum Badań i Ekspertyz, Katowice 1998, s. 275.
  • Carter J. R., Ferrin B. G., Carter C. R., The effect of less-than-truckload rates on the purchase order lot size decision, „Transportation Journal" 1995, Vol. 34, No. 3.
  • Christopher M., Logistics: The Strategic Issues, Chapman & Hall, London 1992, s, 12.
  • Coyle J. J., Bardi W. J., Langley C. J. Jr., Zarządzanie logistyczne, PWE Warszawa 2002, s.30.
  • Czubała A. , Współpraca w dystrybucji jako czynnik konkurencji przedsiębiorstw, [w:] J. Karwowski (red.), Obszary współpracy polskich przedsiębiorstw, Szczecin 2001, s. 69.
  • Dyche J., CRM - Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002, s. 28-29.
  • Ellram L. M., Cooper M. C., Characteristics of supply chain management and the implications for purchasing and logistics strategy, „International Journal of Logistics Management" 1993, Vol. 4, No. 2..
  • Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
  • Gordon I. H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001, s. 101.
  • Houlihan J. B. , International supply chain management, „International Journal of Physical Distribution and Materials Management" 1986, No. 15(1).
  • „International Journal of Physical Distribution and Logistics Management" 2000, Vol.30, Issue 9, s. 18.
  • Kotler Ph., G. Amstrong, Sauders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 1010.
  • „Marketing i Rynek" 2001, nr 5.
  • „Marketing i Rynek" 2001, nr 8.
  • Min S., Mentzer J. T., The role of marketing in supply chain management, „International Journal of Physical Distribution and Logistics Management" 2000, Vol. 30, No. 9.
  • Otto J., Marketing relacji, C. H. Beck, Warszawa 2001.
  • Rutkowski K. (red.), Logistyka dystrybucji, Difin, Warszawa 2001, s. 41.
  • Schary P. B., Skjott-Larsen T., Zarządzanie globalnym łańcuchem podaży, PWN, Warszawa 2002.
  • Stern L. W. , El-Ansery A. J. , Coughlan A. T. , Kanały marketingowe, PWN, Warszawa 2002, s. 219-220.
  • Svensson G., Supply chain management: The reintegration of marketing issues in logistics theory and practice, „European Business Review" 2002, Vol. 14, No. 6.
  • Thomas M. I., Podręcznik marketingu, PWN, Warszawa 1998, s. 132-134.
  • Waśniewski Z., Zastosowanie marketingu partnerskiego w budowie trwałych więzi z klientem, „Marketing i Rynek" 2000, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000053740077

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.