Warianty tytułu
Features of Modern Knowledge Management Systems - Knowledge, Innovations versus Key Competences of the Company
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono systemy zarządzania wiedzą, porównano tradycyjny i współczesny system zarządzania wiedzą. Przedstawiono cele i zadania systemów zarządzania wiedzą.
Discussed systems of knowledge management, compared traditional and modern knowledge management system. Presented goals and tasks of knowledge management systems. (MP)
Rocznik
Tom
Strony
19--40
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bukowitz W.R., Williams R.L.: The Knowledge Management Fieldbook. Financial Times - Prentice Hali, Pearson Education Limited, Harlow-London 1999.
- Davenport T.H., Prusak L.: Working Knowledge. Harvard Business School Press, Boston 2000.
- Definicje pojęć z zakresu statystyki, nauki i techniki. GUS, Warszawa 1999.
- Determinanty innowacyjności przedsiębiorstw (red. W. Janasz). Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2002
- Drucker P.F.: Społeczeństwo postkapitalistyczne. Wyd. Naukowe PWN. Warszawa 1999. Encyklopedia internetowa WIEM, hasło "wiedza".
- Hamel G.: The Concept of Corę Competence, (w:) Competence-based Competition (red. G. Hamel, A. Heene). John Wiley & Sons, Chichester 1994.
- Hamel G., Prahalad C.K.: Przewaga konkurencyjna jutra. Business Press, Warszawa 1999.
- Harris D.B.: Creating a Knowledge Centric Information Technology Environment. Seattle WA, 15.09.1996. www.dbharris.com
- Haushild S., Licht T., Stein W.: Creating a Knowledge Culture. "The McKinsey Quarterly" 2001. No. 1.
- Janasz W.: Modele procesu innowacyjnego, (w:) Determinanty innowacyjności przedsiębiorstw. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2002.
- Kline S.J., Rosenberg N.: Ań Overview of Information, (w:) The positive Sum Strategy. National Academy Press, Washington 1986.
- Knowledge management in the learning society. OECD, Paris 2002.
- Knowledge Management. The Catalyst for Electronic Government (red. R.C. Barquin, A. Bennet, S.G. Remez). MANAGEMENTCONCEPTS, Vienna, Virginia 2001.
- Krawiec F.: Zarządzanie wiedzą w firmie. "Współczesne Zarządzanie" 2002 nr 4.
- Krogh von G.: Care in Knowledge Creation. "California Management Review" Vol. 40, No. 3, Spring 1998.
- Leonard-Barton D.: Wellsprings of Knowledge. Harvard Business School Press, Boston 1995.
- Malhotra Y.: Why Knowledge Management Systems Fail? Enablers and Constraints of Knowledge Management in Human Enterprises, (w:) Handbook on Knowledge Management 1: Knowledge Matters (red. C.W. Holsapple). Springer-Verlag. Heidelberg 2002, dostępny także na stronie internetowej: http://www.brint.org/WhyKMSFail.htm.
- Manual on Technology Transfer Negotiations, UNIDO Publications, 1996 ID/SER.O/18.
- Milles R.E., Snow Ch.C., Milles G.: The Future Org. "Long Range Planning" Vol. 33, No. 3, June 2000.
- Nonaka I.: The Knowledge Creating Company. "Harvard Business Review" Nov.-Dec. 1991.
- Nonaka I., Takeuschi H.: Kreowanie wiedzy w organizacji. Poltext, Warszawa 2000.
- Polanyi M.: The Tacit Dimension. Rotledge & Kegan Paul, London 1966.
- Prahalad C.K., Hamel G.: The Core Competence of the Corporation. "Harvard Business Review" May-June 1990.
- Senge P.: The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organizations. Doubleday/Currency, New York 1990.
- Senn J.A.: Information Systems in Management. Wadsworth CA. 1990.
- Skyrne D.J.: Knowledge Networking, Creating the Collaborative Enterprise. Butterworth--Heinemann. Oxford 1999.
- Stankiewicz M.J.: Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Dom Organizatora, Toruń 2002.
- Stankosky M., Baldanza C.: A system approach to Engineering a KM System, (w:) Knowledge Management. The Catalyst for Electronic Government. MANAGEMENTCON-CEPTS, Vienna, Virginia 2001.
- Strojny M.: Urządzanie wiedzą w strategii przedsiębiorstw. AE Kraków, 2002 (niepublikowana rozprawa doktorska), cyt. za: Gospodarka oparta na wiedzy - Stan, diagnoza i wnioski dla Polski. Ekspertyza Instytutu Zarządzania Wiedzą w Krakowie, wykonana na zlecenie Departamentu Strategii Gospodarczej Ministerstwa Gospodarki, 2002.
- Turban E.: Expert Systems and Applied Artificial Intelligence. Mcmillan, New York 1992.
- Wawrzyniak B.: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach - potrzeba diagnozy, (w:) Gospodarka oparta na wiedzy. Wyzwanie dla Polski XXI wieku (red. A. Kukliński). KBN, 2001.
- Webster's New World Dictionary of the American Language (red. H. Woolf), G. and C. Merriam, Springfield, MA, 1990.
- Wiig K.M.: Knowledge management Foundations: Thinking About Thinking - How People and Organizations Create, Represent, and Use Knowledge. Schema Press, Arlington 1993.
- http://www.km.nasa.gov/NASA Knowledge Management Team - What is KM.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000054188407