PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 89 (LXXXIX) | 19--40
Tytuł artykułu

Cechy współczesnych systemów zarządzania wiedzą - wiedza, innowacje a kluczowe kompetencje firmy

Warianty tytułu
Features of Modern Knowledge Management Systems - Knowledge, Innovations versus Key Competences of the Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono systemy zarządzania wiedzą, porównano tradycyjny i współczesny system zarządzania wiedzą. Przedstawiono cele i zadania systemów zarządzania wiedzą.
EN
Discussed systems of knowledge management, compared traditional and modern knowledge management system. Presented goals and tasks of knowledge management systems. (MP)
Rocznik
Strony
19--40
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bukowitz W.R., Williams R.L.: The Knowledge Management Fieldbook. Financial Times - Prentice Hali, Pearson Education Limited, Harlow-London 1999.
  • Davenport T.H., Prusak L.: Working Knowledge. Harvard Business School Press, Boston 2000.
  • Definicje pojęć z zakresu statystyki, nauki i techniki. GUS, Warszawa 1999.
  • Determinanty innowacyjności przedsiębiorstw (red. W. Janasz). Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2002
  • Drucker P.F.: Społeczeństwo postkapitalistyczne. Wyd. Naukowe PWN. Warszawa 1999. Encyklopedia internetowa WIEM, hasło "wiedza".
  • Hamel G.: The Concept of Corę Competence, (w:) Competence-based Competition (red. G. Hamel, A. Heene). John Wiley & Sons, Chichester 1994.
  • Hamel G., Prahalad C.K.: Przewaga konkurencyjna jutra. Business Press, Warszawa 1999.
  • Harris D.B.: Creating a Knowledge Centric Information Technology Environment. Seattle WA, 15.09.1996. www.dbharris.com
  • Haushild S., Licht T., Stein W.: Creating a Knowledge Culture. "The McKinsey Quarterly" 2001. No. 1.
  • Janasz W.: Modele procesu innowacyjnego, (w:) Determinanty innowacyjności przedsiębiorstw. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2002.
  • Kline S.J., Rosenberg N.: Ań Overview of Information, (w:) The positive Sum Strategy. National Academy Press, Washington 1986.
  • Knowledge management in the learning society. OECD, Paris 2002.
  • Knowledge Management. The Catalyst for Electronic Government (red. R.C. Barquin, A. Bennet, S.G. Remez). MANAGEMENTCONCEPTS, Vienna, Virginia 2001.
  • Krawiec F.: Zarządzanie wiedzą w firmie. "Współczesne Zarządzanie" 2002 nr 4.
  • Krogh von G.: Care in Knowledge Creation. "California Management Review" Vol. 40, No. 3, Spring 1998.
  • Leonard-Barton D.: Wellsprings of Knowledge. Harvard Business School Press, Boston 1995.
  • Malhotra Y.: Why Knowledge Management Systems Fail? Enablers and Constraints of Knowledge Management in Human Enterprises, (w:) Handbook on Knowledge Management 1: Knowledge Matters (red. C.W. Holsapple). Springer-Verlag. Heidelberg 2002, dostępny także na stronie internetowej: http://www.brint.org/WhyKMSFail.htm.
  • Manual on Technology Transfer Negotiations, UNIDO Publications, 1996 ID/SER.O/18.
  • Milles R.E., Snow Ch.C., Milles G.: The Future Org. "Long Range Planning" Vol. 33, No. 3, June 2000.
  • Nonaka I.: The Knowledge Creating Company. "Harvard Business Review" Nov.-Dec. 1991.
  • Nonaka I., Takeuschi H.: Kreowanie wiedzy w organizacji. Poltext, Warszawa 2000.
  • Polanyi M.: The Tacit Dimension. Rotledge & Kegan Paul, London 1966.
  • Prahalad C.K., Hamel G.: The Core Competence of the Corporation. "Harvard Business Review" May-June 1990.
  • Senge P.: The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organizations. Doubleday/Currency, New York 1990.
  • Senn J.A.: Information Systems in Management. Wadsworth CA. 1990.
  • Skyrne D.J.: Knowledge Networking, Creating the Collaborative Enterprise. Butterworth--Heinemann. Oxford 1999.
  • Stankiewicz M.J.: Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Dom Organizatora, Toruń 2002.
  • Stankosky M., Baldanza C.: A system approach to Engineering a KM System, (w:) Knowledge Management. The Catalyst for Electronic Government. MANAGEMENTCON-CEPTS, Vienna, Virginia 2001.
  • Strojny M.: Urządzanie wiedzą w strategii przedsiębiorstw. AE Kraków, 2002 (niepublikowana rozprawa doktorska), cyt. za: Gospodarka oparta na wiedzy - Stan, diagnoza i wnioski dla Polski. Ekspertyza Instytutu Zarządzania Wiedzą w Krakowie, wykonana na zlecenie Departamentu Strategii Gospodarczej Ministerstwa Gospodarki, 2002.
  • Turban E.: Expert Systems and Applied Artificial Intelligence. Mcmillan, New York 1992.
  • Wawrzyniak B.: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach - potrzeba diagnozy, (w:) Gospodarka oparta na wiedzy. Wyzwanie dla Polski XXI wieku (red. A. Kukliński). KBN, 2001.
  • Webster's New World Dictionary of the American Language (red. H. Woolf), G. and C. Merriam, Springfield, MA, 1990.
  • Wiig K.M.: Knowledge management Foundations: Thinking About Thinking - How People and Organizations Create, Represent, and Use Knowledge. Schema Press, Arlington 1993.
  • http://www.km.nasa.gov/NASA Knowledge Management Team - What is KM.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000054188407

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.