PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 89 (LXXXIX) | 41--75
Tytuł artykułu

Uwarunkowania zastosowania systemów zarządzania wiedzą w procesie innowacji produktu

Warianty tytułu
Conditions of Applying Knowledge Management Systems in Process of Product Innovation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W oparciu o studia literaturowe oraz wyniki przeprowadzonych wcześniej badań przedstawiono powiązania systemów zarządzania wiedzą z procesem innowacji produktu. Podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, jak należy wdrażać systemy zarządzania wiedzą w organizacji.
EN
On the basis of literature and results of researches presented connections between knowledge management systems and processes of product innovation. The author tries to answer a question how to put into practice systems of knowledge management in organization. (MP)
Rocznik
Strony
41--75
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • A Guide to the Project Management Body of Knowledge. Project Management Institute, Newtown Square. Pennsylvania 1996.
  • Antoszkiewicz J.D.: Rozwiązywanie problemów firmy. Praktyka zmian. Poltext. Warszawa 1998.
  • Bauer R., dyrektor strategicznego rozwoju konkurencyjnego w Xerox PARC, Customer Inspired Innovation: Creating the Future, http://www.co-i-l.com/coil/knowledge-garden/cop/definitions.shtml, wrzesień 2002.
  • Beckman T.J.: The Current State of Knowledge Management, (w:) Knowledge Management - handbook (red. J. Liebowitz). CRC Press, Boca Raton, London, New York, Washington D.C. 1999.
  • Blanchart K.: Zarządzanie sytuacyjne. Konferencja pt. „Menedżer XXI wieku". Warszawa -Sala Kongresowa, 30 listopada 2000 r.
  • Blikle A., Seminarium pt. „Praktyki zarządzania wiedzą w Polsce". Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 10 maja 2002 r.
  • Błaszczuk A., Brdulak J.J., Guzik M., Pawluczuk A.: Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach. SGH, Warszawa 2003.
  • Bogdanienko J.: Zarys koncepcji, metod i problemów zarządzania. TNOiK, Toruń 2002.
  • Bogdanienko J.: Zarządzanie innowacjami. Wybrane problemy. SGH, Warszawa 1998.
  • Brdulak J.J.: Koncepcja zarządzania wiedzą w procesie innowacji produktu na przykładzie firm amerykańskich. IFGN SGH, Warszawa 2002 (badania własne).
  • Brdulak J.J.: Wspólnoty praktyków. „Businessman Magazine" sierpień 2003.
  • Brdulak J.J.: Zarządzanie wiedzą w firmach logistycznych, (w:) Gospodarka materiałowa i logistyka. PWE, Warszawa 2002.
  • Brdulak J., Brdulak J.J.: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach „Nowej Gospodarki Transportowej" Polski. TIGER, Warszawa 2003 (materiały konferencyjne).
  • Brown J.S., Grey E.S.: The People Are the Company - How to build your company around your people. FastCompany, listopada 1995. Collaborative Visualization (CoYis) Project, http://www.covis.nwu.edu/info/philosophy/communities-of-practice.html, wrzesień 2002.
  • Cooper G.: Winning at New Products — Accelerating the Process from Idea to Launch. Addison-Wesley Publishing Company, 1993.
  • Davenport T., Prusak L.: Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Harvard Business School Press, Harvard 1998.
  • DiBella A., Nevis E.: How Organizations Learn: Ań Integrated Strategy for Building Learning Capability. Jossey-Bass, b.m.w. 1998.
  • Durlik I.: Inżynieria zarządzania - strategia i projektowanie systemów produkcyjnych w gospodarce rynkowej. AMP, Katowice 1993.
  • Fazlagić A.: Gospodarka oparta na wiedzy i zarządzanie wiedzą z perspektywy przyjadą Polski do Unii Europejskiej. Konferencja pt. „Zarządzanie wiedzą i informacją w organizacji - edycja II". IT Press, Warszawa, 21 maja 2003 r. (materiały konferencyjne).
  • Fazlagić A.: http://www.uslugi.ae.poznan.pl/af_bio.php3?id=af_bio, kwiecień 2003.
  • Foster T.R.V.: Kreowania świetnych pomysłów. I.F.C. Press, Kraków 2000.
  • Garbarski L., Klosiewicz U., Nowacki R., Olejniczuk-Merta A., Slomińska B., Strużycki M.: Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem. Difin, Warszawa 1999.
  • Gotzsch J.: Designed to be loved. „European Business Forum" Spring 2003.
  • Górski J.: Zarządzanie wiedzą w firmie Spedpol. KM.2003, Software-Konferencje, Warszawa 2003 (materiały konferencyjne).
  • Hibbard J.: Knowing What We Know. „Information Week" October 20, 1997.
  • Johnson-Lenz P. i T.: Awakening Technology, http://www.co-i-l.com/coil/knowledge-garden/cop/definitions.shtml, wrzesień 2002.
  • Jovanovic A.: Building and Practical Implementation of Corporate Memory Systems: from Basic Idea to the Full-Scale System. Tutorial, Presented at the 4th World Congress on Expert Systems, Mexico City 1998.
  • Kerzner H.: Project Management. Wyd. 5. Van Nostrand Reinhold Company, Florence, Kentacky 1994.
  • Knowledge Management — handbook (red. J. Liebowitz). CRC Press, Boca Raton, London, New York, Washington D.C. 1999.
  • Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SJA, Warszawa 1999.
  • Krawiec F.: Myślenie strategiczne w firmie. Difin, Warszawa 2003 (w druku).
  • Krawiec F.: Proces rozwoju nowego produktu w wybranych firmach USA, (w.) Zarządzanie nowym produktem (red. A. Sosnowska). SGH, Warszawa 2000.
  • Krawiec F.: Zarządzanie projektem innowacyjnym produktu i usługi. Difin, Warszawa 2001.
  • Lewis J.P.: The Project Manager's Desk Reference. A Comprehensive Guide to Project Planning, Scheduling, Evaluation, Control and Systems. Probus Publishing Company, Chicago, Illinois 1993.
  • Maciejewska M., Iskierka-Kasperek E.: Burza i inne. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów w firmie. „Personel i Zarządzanie", Infor, 16-28.02.2003.
  • Macintosh A.: Position Paper on Knowledge Asset Management. Artificial Intelligence Applications Institute, University of Edinburgh, Scotland, May 1996.
  • Nęcka E.: Proces twórczy i jego ograniczenia. Impuls, Kraków 1995.
  • Nęcka E.: Trening twórczości. Impuls, Kraków 1998.
  • Monaka L, Takeuchi H.: Kreowanie wiedzy w organizacji. Poltext, Warszawa 2000.
  • O'Dell C.: A Current Review of Knowledge Management Best Practic. Conference on Knowledge Management and the Transfer of Best Practices. Business Intelligence, London, December 1996.
  • Penc J.: Strategie zarządzania. Część I. „Placet", Warszawa 1994.
  • Pomykalski A.: Innowacje. Politechnika Łódzka, Łódź 1997.
  • Rosenthal S.R.: Effective product design and development - How to Cut Lead Time and Increase Customer Satisfaction. Irwin, Chicago, London, Singapore 1992.
  • Sfera badawczo-rozwojowa i przedsiębiorstwa w działalności innowacyjnej (red. K. Poznańska). IFGN, Warszawa 2001.
  • Sosnowska A., Łobejko S., Kłopotek A.: Zarządzanie firmą innowacyjną. Difin, Warszawa 2000.
  • Stewart T.A.: The Invisible Key to Success. „Fortune Magazine", 5.08.1996.
  • Stoner J., Freeman R.E., Gilbert D.R. Jr: Kierowanie. PWE, Warszawa 1997.
  • Strojny M.: Zarządzanie wiedzą w organizacji, www.mail.free.net.pl/~mstrojny/def/index.html, Kraków 1999.
  • Warnecke H.J.: Rewolucja kultury przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo fraktalne. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Wiig K.M.: Knowledge management: an introduction and perspective. „The Journal of Knowledge Management" No l, September 1997.
  • Wiig K.: Knowledge Mangement: Where Did It Come From and Where Will It Go? „Expert Systems with Applications" Pergamon Press/Elsevier, Vol. 14, Fall 1997.
  • Wind J., Mahajan V., Bayless J.L.: The Role of New Product Models in Supporting and Improving the New Product Development Process: Some Preliminary Results. The Marketig Science Institut Massachussets 1990.
  • Winslow C., Bramer W.: Future Work: Putting Knowledge to Work in the Knowledge Economy. The Free Press, J 994.
  • Zaradzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi (red. M. Brzeziński) Difin Warszawa 2001.
  • Zarządzanie nowym produktem (red. A. Sosnowska). SGH, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000054188431

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.